Wagemut statt Mut

Czech translation: rozvážně místo odvážně

08:53 Jun 13, 2019
German to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Idioms / Maxims / Sayings
German term or phrase: Wagemut statt Mut
XXX hat seine Vision mit Wagemut in Angriff genommen – Wagemut statt Mut, denn Wagemut berechnet das Risiko ein.

Děkuji za pomoc!
Ales Horak
Czech Republic
Czech translation:rozvážně místo odvážně
Explanation:
Pokud zdůrazňují, že Wagemut zohledňuje riziko (na rozdíl od Mut), slovo Wagemut má v jejich větě posunutý význam a bude to spíše Besonnenheit. Proto bych to zkusil takto.
Selected response from:

Pavel Rieger
Czech Republic
Grading comment
klient to odsouhlasil, díky i ostatním
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Hazard namísto odvahy
Peter Kissik
3neohroženost
Jiri Kortus
3opovážlivě místo odvážně
Zdenek Mrazek
3 -1rozvážně místo odvážně
Pavel Rieger


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
neohroženost


Explanation:
kuráž

Jiri Kortus
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 20

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
rozvážně místo odvážně


Explanation:
Pokud zdůrazňují, že Wagemut zohledňuje riziko (na rozdíl od Mut), slovo Wagemut má v jejich větě posunutý význam a bude to spíše Besonnenheit. Proto bych to zkusil takto.

Pavel Rieger
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4
Grading comment
klient to odsouhlasil, díky i ostatním
Notes to answerer
Asker: to zní dobře, děkuji!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Peter Kissik: Wagemut je spíse protiklad rozvahy.
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Hazard namísto odvahy


Explanation:
.

Peter Kissik
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
opovážlivě místo odvážně


Explanation:
Opovážlivost místo odvahy.

--------------------------------------------------
Note added at 4 h (2019-06-13 13:03:44 GMT)
--------------------------------------------------

Nejlepší je: Wagemut statt Wackelmut!

--------------------------------------------------
Note added at 1 den 4 h (2019-06-14 13:34:02 GMT)
--------------------------------------------------

Unsere Maxima lautet: Wagemut statt Wackelmut!

--------------------------------------------------
Note added at 1 den 4 h (2019-06-14 13:34:23 GMT)
--------------------------------------------------

Tippfehler: Maxime!

Zdenek Mrazek
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search