International Translation Day 2018

Join ProZ.com/TV for a FREE event September 25-26th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation

in jedem Falle der Auflösung des Güterstandes

Czech translation: v každém případě zrušení majetkového vztahu

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:in jedem Falle der Auflösung des Güterstandes
Czech translation:v každém případě zrušení majetkového vztahu
Entered by: Jiřina Bruderer Kážová

21:12 Nov 22, 2013
German to Czech translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Ehe- und Erbvertrag (CH)
German term or phrase: in jedem Falle der Auflösung des Güterstandes
Dauer
Die güterrechtliche Auseinandersetzung richtet sich in jedem Falle der Auflösung des Güterstandes für die ganze Dauer der Ehe nach den Vorschriften über die Errungenschaftsbeteiligung.

Připadá mi to v češtině takové krkolomné...

Majetkoprávní vyrovnání se řídí ve všech případech vypořádání majetkových vztahů po celou dobu trvání manželství dle předpisů o účasti na majetku nabytém během manželství.
Jiřina Bruderer Kážová
v každém případě zrušení majetkového vztahu
Explanation:
v ČR:

NOZ v Oddílu 2 Manželské majetkové právo, § 708 a násl. používá terminologii:

"společné jmění manželů", které podléhá "zákonnému režimu" nebo "smluvenému režimu" nebo "režimu založenému soudním rozhodnutím"

zde jde ovšem o švýcarské právo ...

"Güterstand" angl. "matrimonial property scheme" - viz. dict.cc

Selected response from:

jankaisler
Grading comment
Dekuji, myslim, ze Vase odpoved nejlepe zapada do struktury vety a Ceska veta je tim jasnejsi.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4v každém případě zrušení majetkového vztahu
jankaisler
3...se v jednotlivých případech zániku společného jmění manželů
Ales Horak


Discussion entries: 4





  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
...se v jednotlivých případech zániku společného jmění manželů


Explanation:
řekl bych, že Auflösung des Güterstandes je zánik společného jmění manželů a Auseinandersetzung vypořádání

viz odkazy:

https://www.google.cz/search?num=100&safe=off&client=firefox...

--------------------------------------------------
Note added at 30 min (2013-11-22 21:43:00 GMT)
--------------------------------------------------

v každém případě také samozřejmě lze použít

Ales Horak
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 84

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
v každém případě zrušení majetkového vztahu


Explanation:
v ČR:

NOZ v Oddílu 2 Manželské majetkové právo, § 708 a násl. používá terminologii:

"společné jmění manželů", které podléhá "zákonnému režimu" nebo "smluvenému režimu" nebo "režimu založenému soudním rozhodnutím"

zde jde ovšem o švýcarské právo ...

"Güterstand" angl. "matrimonial property scheme" - viz. dict.cc



jankaisler
Specializes in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 682
Grading comment
Dekuji, myslim, ze Vase odpoved nejlepe zapada do struktury vety a Ceska veta je tim jasnejsi.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search