Arglistige Täuschung

Czech translation: lstivé jednání

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Arglistige Täuschung
Czech translation:lstivé jednání
Entered by: Regina Bisset

09:46 Dec 9, 2016
German to Czech translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Strafsachen /Schweiz
German term or phrase: Arglistige Täuschung
Es handelt sich um betrügerische Machenschaften...
Regina Bisset
Switzerland
lstivé jednání
Explanation:
"Právní posouzení skutku i podle § 238 odst. 2 tr. zák. je ovšem podmíněno zjištěním, že mezi lstivým jednáním pachatele a otevřením dveří osobou, která v bytě bydlí, je příčinná souvislost. Ta tu je mimo jiné za předpokladu, že lstivé jednání pachatele bylo uskutečněno z časového hlediska dříve, než osoba bydlící v bytě otevřela dveře, a že osoba bydlící v bytě by dveře neotevřela nebýt lstivého jednání pachatele. Významné je, že lest musí být prostředkem, jímž pachatel dosáhne otevření dveří."
Selected response from:

jankaisler
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5lstivé jednání
jankaisler
3 +2lstivé oklamání (předstírání)
Jaromír Rux
3 +1podvod
Eva Machovcova
3úmyslný/záměrný podvod
Peter Kissik
3podvodné uvedení v omyl
Jana Pavlová


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
podvodné uvedení v omyl


Explanation:
...

Jana Pavlová
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
podvod


Explanation:
dle databáze terminologické databáze EU - IATE překládáno pouze jako podvod

http://iate.europa.eu/SearchByQuery.do

Eva Machovcova
Specializes in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zdenek Mrazek
2 hrs

21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
lstivé oklamání (předstírání)


Explanation:
.


    https://theses.cz/id/getf6a/Zuzana_Kozusznikova.pdf
    https://is.cuni.cz/webapps/zzp/download/150028809
Jaromír Rux
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 231

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivan Šimerka: úmyslné oklamání - viz slovník http://www.slovnik.cz/
2 hrs
  -> díky

agree  Milan Nešpor
3 hrs
  -> díky

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
úmyslný/záměrný podvod


Explanation:
... anebo také klam

Peter Kissik
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 43

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jaromír Rux: podvod je vždycky úmyslný/záměrný: Kdo sebe nebo jiného obohatí tím, že uvede někoho v omyl, využije něčího omylu nebo zamlčí podstatné skutečnosti, a způsobí tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou...
3 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
lstivé jednání


Explanation:
"Právní posouzení skutku i podle § 238 odst. 2 tr. zák. je ovšem podmíněno zjištěním, že mezi lstivým jednáním pachatele a otevřením dveří osobou, která v bytě bydlí, je příčinná souvislost. Ta tu je mimo jiné za předpokladu, že lstivé jednání pachatele bylo uskutečněno z časového hlediska dříve, než osoba bydlící v bytě otevřela dveře, a že osoba bydlící v bytě by dveře neotevřela nebýt lstivého jednání pachatele. Významné je, že lest musí být prostředkem, jímž pachatel dosáhne otevření dveří."


    Reference: http://pravo4u.cz/judikatura/nejvyssi-soud-cr/7-tdo-1045-200...
jankaisler
Specializes in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 682
Notes to answerer
Asker: Dobré ráno Jane, moc děkuji za pomoc a vysvělení. Přeji krásnou adventní neděli. Moc zdravím. Regina





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search