Lastgewicht

Czech translation: závaží

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Lastgewicht
Czech translation:závaží
Entered by: Edita Pacovska

01:00 Jun 14, 2020
German to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / katalyzátory
German term or phrase: Lastgewicht
Durch den Verbrauch des vorgespannten Glasfaserfadens während des Wickelprozesses um den Monolith verringert sich der Fadenvorrat in der Fadenspanneinheit; die untere Rollenreihe steigt nach oben und hebt das Lastgewicht an. Damit ist die konstante Fadenspannkraft gewährleistet. Um den unkontrollierten Sturz des Lastgewichtes im Fall eines Fadenrisses zu verhindern, fährt mit leichtem Versatz zu dieser Bewegung ein Pneumatikzylinder ein.

Může se zde prosím jednat o závaží? Předem děkuji za pomoc!
Edita Pacovska
Czech Republic
závaží
Explanation:
závaží, které svou vahou napíná vlákno při ovíjení

--------------------------------------------------
Note added at 9 h (2020-06-14 10:55:09 GMT)
--------------------------------------------------

Vnímám to jako fyzickou mechanickou součástku (závaží, příp. břemeno) podle kontextu sloužící k napínání (přitížení) vlákna. Neumím si představit, že bych pneumatickým válcem zajišťoval „užitečné zatížení“ coby veličinu proti neřízenému pádu v případě přetržení vlákna.
Selected response from:

Pavel Roháč
Czech Republic
Grading comment
Skvělé, moc děkuji!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4závaží
Pavel Roháč
4užitečné zatížení
Ivan Šimerka


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
užitečné zatížení


Explanation:
slovníky
https://www.slovnik.cz/
https://slovnik.aktuality.sk/preklad/nemecko-slovensky/?q=La...

Ivan Šimerka
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 909
Notes to answerer
Asker: Děkuji!


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
závaží


Explanation:
závaží, které svou vahou napíná vlákno při ovíjení

--------------------------------------------------
Note added at 9 h (2020-06-14 10:55:09 GMT)
--------------------------------------------------

Vnímám to jako fyzickou mechanickou součástku (závaží, příp. břemeno) podle kontextu sloužící k napínání (přitížení) vlákna. Neumím si představit, že bych pneumatickým válcem zajišťoval „užitečné zatížení“ coby veličinu proti neřízenému pádu v případě přetržení vlákna.

Pavel Roháč
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 1679
Grading comment
Skvělé, moc děkuji!
Notes to answerer
Asker: Děkuji!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search