herunterfahren

Czech translation: vypnout

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:herunterfahren
Czech translation:vypnout
Entered by: Jana Pavlová

08:22 Nov 20, 2018
German to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Other
German term or phrase: herunterfahren
Zeit nach dem Umschalten auf die Batterie nach der der Automat herunterfährt.
Jde asi o hlášku na displeji u automatu, kde se platí mincemi nebo kartou. Nějak mi v tomto kontextu není jasný význam slovesa herunterfahren.
Jana Pavlová
Czech Republic
vypnout
Explanation:
Automat se vypne.

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2018-11-20 08:34:41 GMT)
--------------------------------------------------

Rádo se stalo. Přesně to si myslím taky.
Selected response from:

Karel Tatransky
Czech Republic
Grading comment
Ještě jednou Vám moc děkuji!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1vypnout
Karel Tatransky
4 +1řízeně (kontrolovaně) vypnout
Pavel Roháč
4zajet
Ivan Šimerka


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
vypnout


Explanation:
Automat se vypne.

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2018-11-20 08:34:41 GMT)
--------------------------------------------------

Rádo se stalo. Přesně to si myslím taky.

Karel Tatransky
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 18
Grading comment
Ještě jednou Vám moc děkuji!
Notes to answerer
Asker: Děkuji Vám, Karle. Tak jsem to také přeložila, ale moc jsem nechápala, proč se automat, když pojede na záložní zdroj, vypne. Ale asi je tam daná nějaká maximální doba, aby se ta baterka nevybila úplně do mrtě.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Kissik
2 hrs

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zajet


Explanation:
Když baterie už nestačí automat zajede dovnitř, aby se baterie nevybila až do konce (což může být pro Li baterie smrtelné). Představuji si to tak, že se zakryjí všechny otvory pro mince i karty.
doslovně - podjet, zajet dolů

Ivan Šimerka
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 44
Notes to answerer
Asker: Děkuji Vám, Ivane!


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
řízeně (kontrolovaně) vypnout


Explanation:
Zde to znamená, že se automat (stejně jako PC) řízeně vypne. Nevypne se jen tak "natvrdo" vypínačem. Tzn., že se ukončí probíhající procesy, uloží data atd. Anglicky shutdown.

--------------------------------------------------
Note added at 1 h (2018-11-20 09:26:05 GMT)
--------------------------------------------------

Doba po přepnutí na záložní baterii, po jejímž uplynutí se automat řízeně (nebo řádně) vypne.

Pavel Roháč
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 30
Notes to answerer
Asker: Děkuji Vám, Pavle!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zdenek Mrazek: Jako vždy u pana kolegy Roháče: perfektní odpověď a k ní ještě výstižné objasnění! :-)
2 mins
  -> Díky :-)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search