scharfe Bündelung des Strahls

Czech translation: nízká rozbíhavost (divergence) svazku

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:scharfe Bündelung des Strahls
Czech translation:nízká rozbíhavost (divergence) svazku
Entered by: bondy

01:40 Mar 29, 2020
German to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Physics / laserové zařízení
German term or phrase: scharfe Bündelung des Strahls
Laserstrahlen sind elektromagnetische Wellen.
Diese unterscheiden sich von den Strahlen eines gewöhnlichen Leuchtmittels wie einer Glühlampe durch Folgendes:
Scharfe Bündelung des Strahls

Ostré svazkování paprsku? Díky
bondy
Czech Republic
nízká rozbíhavost (divergence) svazku
Explanation:
...všechny fotony laserového záření se pohybují stejným směrem, to je hlavní kouzlo laserového paprsku/svazku. Směrování pomocí speciálních zrcadel a ostření pomocí čoček je pak možné právě díky paprsku s minimální rozbíhavostí, který má i na velmi velkou vzdálenost téměř nezměněný průměr.

http://reseneulohy.cz/1553/divergence-laseroveho-svazku

https://books.google.cz/books?id=1-MfBAAAQBAJ&pg=PA1&lpg=PA1...
Selected response from:

ivo zika
Czech Republic
Grading comment
Díky
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4nízká rozbíhavost (divergence) svazku
ivo zika
4silné zaostření paprsku
Zdenek Mrazek


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
silné zaostření paprsku


Explanation:
ddd

Zdenek Mrazek
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
Notes to answerer
Asker: Díky


1 day 23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nízká rozbíhavost (divergence) svazku


Explanation:
...všechny fotony laserového záření se pohybují stejným směrem, to je hlavní kouzlo laserového paprsku/svazku. Směrování pomocí speciálních zrcadel a ostření pomocí čoček je pak možné právě díky paprsku s minimální rozbíhavostí, který má i na velmi velkou vzdálenost téměř nezměněný průměr.

http://reseneulohy.cz/1553/divergence-laseroveho-svazku

https://books.google.cz/books?id=1-MfBAAAQBAJ&pg=PA1&lpg=PA1...


ivo zika
Czech Republic
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 4
Grading comment
Díky




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search