Gutswein

Czech translation: tradiční základní víno (pro něž se vžilo označení "Gutswein")

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Gutswein
Czech translation:tradiční základní víno (pro něž se vžilo označení "Gutswein")
Entered by: Dagmar Steidlova

12:10 Mar 19, 2014
German to Czech translations [PRO]
Wine / Oenology / Viticulture
German term or phrase: Gutswein
davon zeugen fruchtbetonte, zupackende Gutsweine und reintönige, kraftvolle Lagenweine mit Substanz und Struktur
Martin Maděryč
Czech Republic
tradiční základní víno (pro něž se vžilo označení "Gutswein")
Explanation:
V textu: ...tradiční základní vína (pro něž se vžilo označení "Gutswein"....

....daného vinařství

Ponechala bych vysvětlení v závorce, aby bylo jasno. Kvůli osvětě. :-)
Tento termín se užívá (viz odkazy na googlu)

např.
http://www.ryzlinkrynsky.cz/nase-vina/klasifikace-nasich-vin...
Selected response from:

Dagmar Steidlova
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3tradiční základní víno (pro něž se vžilo označení "Gutswein")
Dagmar Steidlova
3základní vína
Eva Machovcova


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
základní vína


Explanation:

Jedná se o jednu z kategorií vín.

Základ tohoto třídílného systému propagovaného VDP tvoří tzv. „Gutsweine“, něco jako „statková vína“, tedy základní vína každého vinařství na vysoké úrovni, uprostřed jsou „Lagenweine“, tedy vína z určitých, klasifikovaných viničních tratí, a na špičce stojí tzv. „Grosse Gewächse“ ,tedy vína „Grand Cru“ z nejlepších parcel nejlepších viničních tratí spolu s víny označovanými jako "Kabinett". Pro výrobu těchto kategorií vín platí další pravidla- minimální stanovená cukernatost, maximálních povolené výnosy, technologie výroby atd.


http://www.ryzlinkrynsky.cz/nase-vina/klasifikace-nasich-vin...

Vína kategorie VDP Gutswein mohou pocházet z klasických vinic všech vinařských obcí. Jedná se o základní vína jednotlivých vinařství s vysokou úrovní kvality. Víno musí obsahovat alespoň 80% odrůdy typické pro daný region, představuje ideální start v kvalitativní hierarchii VDP klasifikace. http://www.weinort.cz/117-gutswein




    Reference: http://www.ovine.cz/web/structure/reportaze-11.html?do%5Bloa...
Eva Machovcova
Native speaker of: Czech

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tradiční základní víno (pro něž se vžilo označení "Gutswein")


Explanation:
V textu: ...tradiční základní vína (pro něž se vžilo označení "Gutswein"....

....daného vinařství

Ponechala bych vysvětlení v závorce, aby bylo jasno. Kvůli osvětě. :-)
Tento termín se užívá (viz odkazy na googlu)

např.
http://www.ryzlinkrynsky.cz/nase-vina/klasifikace-nasich-vin...

Dagmar Steidlova
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 7
Notes to answerer
Asker: Děkuji za odpověď, a hlavně za vysvětlení :-).





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search