Streuscheibe

Danish translation: lygteglas

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Streuscheibe
Danish translation:lygteglas
Entered by: Susanne Roelands

09:07 Jan 21, 2003
German to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / automotive
German term or phrase: Streuscheibe
Die Scheinwerfer haben Kunststoff- (Polykarbonat-)Streuscheiben.
Susanne Roelands
Portugal
Lygteglas
Explanation:
ifølge Clausens tekniske ordbog...

Jeg kunne forestille mig at "Streu-" betyder, at glassets "slibning/facetter" bryder lyset således at lyskeglen får en større spredning - men det burde vel egentlig altid være tilfældet med billygter!?

PS: Ifølge Clausen er "Streuschirm" = diffuserende skærm - jeg har desværre ikke kunne findet eksempler på "diffuserende lygteglas", selvom det faktisk nogenlunde udtrykker det jeg skrev ovenfor...

Fortsat held og lykke :-)
Selected response from:

Susanne Rosenberg
Germany
Grading comment
Tak for hjælpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5forlygteglas/forlygtelinse
Allround
3Lygteglas
Susanne Rosenberg


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
forlygteglas/forlygtelinse


Explanation:
Se nedenstående link.


    Reference: http://europa.eu.int/eurodicautom/Controller
Allround
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Lygteglas


Explanation:
ifølge Clausens tekniske ordbog...

Jeg kunne forestille mig at "Streu-" betyder, at glassets "slibning/facetter" bryder lyset således at lyskeglen får en større spredning - men det burde vel egentlig altid være tilfældet med billygter!?

PS: Ifølge Clausen er "Streuschirm" = diffuserende skærm - jeg har desværre ikke kunne findet eksempler på "diffuserende lygteglas", selvom det faktisk nogenlunde udtrykker det jeg skrev ovenfor...

Fortsat held og lykke :-)


    Clausens teknisk ordbog TY-DA
Susanne Rosenberg
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 97
Grading comment
Tak for hjælpen.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search