Hin-Hörer

Danish translation: iørefaldende

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Hin-Hörer
Danish translation:iørefaldende
Entered by: Lise Smidth

14:40 Jul 7, 2004
German to Danish translations [PRO]
Cinema, Film, TV, Drama / tv og radio
German term or phrase: Hin-Hörer
Zum echten, lebendigen Hin-Hörer wird der Beitrag durch Original-Töne....

har i et godt forslag for denne frase????
Carmela Prestia
United States
iørefaldende
Explanation:
- betydningen er selvfølgelig en lidt anden end det tyske udtryk. Jeg har mest lyst til at skrive noget med at det er noget, der får folk til at slå lyttebøfferne ud - men stilmæssigt passer det vist ikke heeelt til din tekst... ;-)

så hvad med noget i denne retning:
Originallydene gør indslaget levende og (utroligt/ekstremt/...) iørefaldende

vh
lise
Selected response from:

Lise Smidth
Austria
Grading comment
jeg tar lyttebøfferne :-))
neee, men der er bare så godt...den skal jeg huske på:-))

Mange tak Lise, sender dig et par grader solskin her fra Mississippi (vi har 32 grader) Carmela
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5ørehænger
Randi Stenstrop
4iørefaldende
Lise Smidth


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Hin-Hörer
iørefaldende


Explanation:
- betydningen er selvfølgelig en lidt anden end det tyske udtryk. Jeg har mest lyst til at skrive noget med at det er noget, der får folk til at slå lyttebøfferne ud - men stilmæssigt passer det vist ikke heeelt til din tekst... ;-)

så hvad med noget i denne retning:
Originallydene gør indslaget levende og (utroligt/ekstremt/...) iørefaldende

vh
lise


Lise Smidth
Austria
Specializes in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 8
Grading comment
jeg tar lyttebøfferne :-))
neee, men der er bare så godt...den skal jeg huske på:-))

Mange tak Lise, sender dig et par grader solskin her fra Mississippi (vi har 32 grader) Carmela

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Hin-Hörer
ørehænger


Explanation:
... er efterhånden gængs på dansk - selv om det også kan betyde andre ting. Her er et par eksempler fra Google:

Selv de lejlighedsvise Dizzy Mizz Lizzy-fraseringer hos forsanger, Steffen Schakinger, bliver sorgløst tilgivet, da de elegante pop-rockere fører Starsearch-skuden sikkert i havn med ørehænger på ørehænger leveret i en professionel og velspillet indpakning.

Siden har Bent Fabric lavet ørehænger på ørehænger til det danske folk. Hvem kan ikke nynne med på temaet fra Olsen Banden eller Matador?


    Reference: http://www.rytmiskmusik.dk/lineout/mod.php?mod=userpage&menu...
    Reference: http://www.danskfilmskat.dk/modules.php?op=modload&name=News...
Randi Stenstrop
Works in field
Native speaker of: Danish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search