Rückwandverdampfer

Danish translation: bagvægsfordamper

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Rückwandverdampfer
Danish translation:bagvægsfordamper
Entered by: Randi Stenstrop

10:41 Mar 23, 2005
German to Danish translations [PRO]
Marketing - Cooking / Culinary
German term or phrase: Rückwandverdampfer
på liste
Randi Stenstrop
fordamper (monteret) på skabets bagvæg
Explanation:
Måske kan du bruge det, hvis der ikke er nogen, der kan komme i tanke om et kortere eller mere præcist udtryk. Prøv at google efter fordamper + bagvæg, der vil du kunne se, at der nogle gange er tale om (skjulte) fordampere bag den udvendige bagvæg eller fordampere skjult bag den indvendige bagvæg.

HDH
Susanne
Selected response from:

Susanne Rosenberg
Germany
Grading comment
Her er jeg virkelig i et dilemma! NetLynx har givet den rigtige oversættelse, tror jeg, men du har givet den forklaring, som satte mig i stand til at vælge blandt NetLynx' forslag. Grunden til mit spørgsmål var nemlig, at der står, at dette skab kan indbygges, og det kunne jeg ikke lige se for mig, hvis der sad en fordamper bagpå. Derfor får du 3 points, og NetLynx får mange tak.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4bagsidefordamper
NetLynx
3fordamper (monteret) på skabets bagvæg
Susanne Rosenberg


Discussion entries: 1





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Rückwandverdampfer
fordamper (monteret) på skabets bagvæg


Explanation:
Måske kan du bruge det, hvis der ikke er nogen, der kan komme i tanke om et kortere eller mere præcist udtryk. Prøv at google efter fordamper + bagvæg, der vil du kunne se, at der nogle gange er tale om (skjulte) fordampere bag den udvendige bagvæg eller fordampere skjult bag den indvendige bagvæg.

HDH
Susanne


    Reference: http://www.kjoeller.com/dk/Isotherm/koeleskab_1.htm
    Reference: http://www.nesa.dk/koleskabe_indkobstips.pdf
Susanne Rosenberg
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 31
Grading comment
Her er jeg virkelig i et dilemma! NetLynx har givet den rigtige oversættelse, tror jeg, men du har givet den forklaring, som satte mig i stand til at vælge blandt NetLynx' forslag. Grunden til mit spørgsmål var nemlig, at der står, at dette skab kan indbygges, og det kunne jeg ikke lige se for mig, hvis der sad en fordamper bagpå. Derfor får du 3 points, og NetLynx får mange tak.

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Rückwandverdampfer
bagsidefordamper


Explanation:
- evt. bagvægsfordamper, men det antyder, at den kan være indvendig, og det tror jeg ikke, den er.

NetLynx
Native speaker of: Native in DanishDanish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search