im Bereich der Aussenleiter

Danish translation: med ... som yderledere

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:im Bereich der Aussenleiter
Danish translation:med ... som yderledere
Entered by: Susanne Rosenberg

09:31 Nov 17, 2005
German to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
German term or phrase: im Bereich der Aussenleiter
mit N/PEN-Leiter im Bereich der Aussenleiter
Randi Stenstrop
med ... som yderledere/eksterne ledere
Explanation:
eller "de eksterne ledere (flertal!) er udstyret/monteret med..."

Uden nærmere kontekst er det umuligt at bedømme, hvad meningen er, men umiddelbart vil jeg tro, at Außenleiter = N/PEN-Leiter (dvs. at der er brugt den pågældende type ledere til de eksterne ledere).

Mht. "Außenleiter" må du vel alt efter sammenhængen vælge mellem yderleder/eksterne ledere eller måske endda udvendige ledere...

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2005-11-17 10:16:44 GMT)
--------------------------------------------------

rettelse: "de pågældende typer ledere", dvs. N-ledere (nulledere) eller PEN-ledere (beskyttelses/nulledere)

--------------------------------------------------
Note added at 46 mins (2005-11-17 10:18:22 GMT)
--------------------------------------------------

Ny idé: "Yderledere udført som N/PEN-ledere"
Selected response from:

Susanne Rosenberg
Germany
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3med ... som yderledere/eksterne ledere
Susanne Rosenberg
3i yderlederens område
Susanne Roelands


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
i yderlederens område


Explanation:
Et forslag.

Susanne Roelands
Portugal
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 8

40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
med ... som yderledere/eksterne ledere


Explanation:
eller "de eksterne ledere (flertal!) er udstyret/monteret med..."

Uden nærmere kontekst er det umuligt at bedømme, hvad meningen er, men umiddelbart vil jeg tro, at Außenleiter = N/PEN-Leiter (dvs. at der er brugt den pågældende type ledere til de eksterne ledere).

Mht. "Außenleiter" må du vel alt efter sammenhængen vælge mellem yderleder/eksterne ledere eller måske endda udvendige ledere...

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2005-11-17 10:16:44 GMT)
--------------------------------------------------

rettelse: "de pågældende typer ledere", dvs. N-ledere (nulledere) eller PEN-ledere (beskyttelses/nulledere)

--------------------------------------------------
Note added at 46 mins (2005-11-17 10:18:22 GMT)
--------------------------------------------------

Ny idé: "Yderledere udført som N/PEN-ledere"

Susanne Rosenberg
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 44




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search