Überdeckungssprung

Danish translation: kompensering af dødbånd

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Überdeckungssprung
Danish translation:kompensering af dødbånd
Entered by: Charlotte Corty

09:10 Jan 11, 2010
German to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
German term or phrase: Überdeckungssprung
Dies hat zur Folge, dass bei steigender Temperatur die Reglerverstärkung und auch der Überdeckungssprung kleiner werden.
Charlotte Corty
kompensering af dødbånd
Explanation:
eller dødbåndskompensering som der står bl.a. på side 13 i linket nedenfor (pdf)

Har fundet følgende forklaring der måske også kan hjælpe dig videre: http://www.vfmz.com/service/fluid_lexikon/u/entry_ueberdecku...

se også: http://www.vfmz.com/service/fluid_lexikon/u/entry_ueberdecku...

Håber det hjælper dig lidt videre

--------------------------------------------------
Note added at 2 days4 hrs (2010-01-13 13:26:59 GMT)
--------------------------------------------------

Vi sidder åbenbart lige med tekster der ligner hinanden meget - har bl.a. denne passage i en tekst jeg arbejder med i øjeblikket:

Überdeckungssprung Richtung B (Heben)
Sobald Heben aktiv ist, wird der Parameterwert an das Proportionalventil ausgegeben. So kann ein Totbereich bei kleiner Ansteuerung kompensiert werden.

- Det er desværre ikke lykkedes mig at finde nogle rigtig gode referencetekster på dansk - men hvis det lykkes dig, er jeg naturligvis meget interesseret i at høre hvad du finder frem til.
Selected response from:

Lise Smidth
Austria
Grading comment
Tak til jer begge
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3kompensering af dødbånd
Lise Smidth
1dødbånd
andres-larsen


  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
dødbånd


Explanation:
Resultatet er at temperaturstigning fører til formindring af både reguleringsforstærkningen såvel som ***dødbåndet***.

kilder:

BESKRIVELSE EWTR 930 er en ny microprocessorbaseret og fuldt ... - zone kontrol (dødbånd). Med forskellige alfa-numeriske menupunkter på frontpanelet kan ... ***(dead band/neutral Zone) Indstilling af neutralzone (dødbånd)*** ...
www.air-con.dk/PDF/.../Manual EWTR930 DK.pdf

Sentek web-shop - ***Mulighed for indsætning af dødbånd, således at relæerne ikke aktiveres konstant når værdien er omkring sætpunktet***. Automatisk t. Er bestilt til lager ...
www.poolsalg.dk/nyshop/kategori.asp?type=4 -

[PDF] VENTILSTYRING - : PDF/Adobe Acrobat - HTML
***udgangssignal og programmerbart dødbånd***. • Er yderst velegnet til joystick-regulering af A/B ... springfunktioner således, at dødbånd undgås ved start og ...
www.prelectronics.dk/prefiles/2224/Datablad/2224dk.pdf

andres-larsen
Venezuela
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 32

2 days 4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kompensering af dødbånd


Explanation:
eller dødbåndskompensering som der står bl.a. på side 13 i linket nedenfor (pdf)

Har fundet følgende forklaring der måske også kan hjælpe dig videre: http://www.vfmz.com/service/fluid_lexikon/u/entry_ueberdecku...

se også: http://www.vfmz.com/service/fluid_lexikon/u/entry_ueberdecku...

Håber det hjælper dig lidt videre

--------------------------------------------------
Note added at 2 days4 hrs (2010-01-13 13:26:59 GMT)
--------------------------------------------------

Vi sidder åbenbart lige med tekster der ligner hinanden meget - har bl.a. denne passage i en tekst jeg arbejder med i øjeblikket:

Überdeckungssprung Richtung B (Heben)
Sobald Heben aktiv ist, wird der Parameterwert an das Proportionalventil ausgegeben. So kann ein Totbereich bei kleiner Ansteuerung kompensiert werden.

- Det er desværre ikke lykkedes mig at finde nogle rigtig gode referencetekster på dansk - men hvis det lykkes dig, er jeg naturligvis meget interesseret i at høre hvad du finder frem til.


    Reference: http://pmc.regado-dev.dk/media/filebank/org/10-0407%20Propor...
Lise Smidth
Austria
Works in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 35
Grading comment
Tak til jer begge




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search