Farbort

Danish translation: farvepunkt

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Farbort
Danish translation:farvepunkt
Entered by: Randi Stenstrop

16:55 Sep 11, 2011
German to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
German term or phrase: Farbort
Unsere strengen qualitativen Anforderungen stellen sicher, dass unsere LED-Module eine maximale Abweichung von drei MacAdams-Ellipsen vom angegebenen Farbort aufweisen.
Randi Stenstrop
farvepunktet / kromatisitet
Explanation:
afvigelse fra angivne farvepunktet / kromatisitet

kilder:

Programmerbare analoge kredse til High-Power LED ... -
www.cypress.com/?docID=9194
PDF/Adobe Acrobat - Quick View
det en afgørende forudsæt for et vellykket projekt, at designeren enten ændrer ***farvepunktet*** og beder fabrikaten om kun at levere specifikke LED-'bins', eller ...

Programmerbare analoge kredse til High-Power LED ... -
www.cypress.com/?docID=9194
PDF/Adobe Acrobat - Quick View
projektplanlægningsfasen. Til de fleste applikationer kan man anvende røde, grønne og blå (RGB) LED'ere til at skabe et bestemt ***farvepunkt***. Hvis man husker ...

tv (Teknik) - Den Store Danske -
www.denstoredanske.dk/It,_teknik_og.../tv_(Teknik)
5. feb 2009 – Elektronstrålernes intensitet bestemmer, hvor kraftig lysstyrke der udsendes fra hvert ***farvepunkt***. Elektronerne absorberes i en ultratynd ...

MASTER TL-D Graphica - Philips -
www.ecat.lighting.philips.com/l/master-tl-d.../lp_cf.../dk/
... krævende grafiske industri (lever op til de strenge standarder for grafisk industri defineret i EN-12464); Meget præcist ***farvepunkt***; Attraktiv emballagestørrelse ...

Langenscheidt Routledge German dictionary of physics -
books.google.com/books?isbn=0415173388...
Ralf Sube - 2001 - Foreign Language Study - 1350 pages
Farbkeil m (Opt) colour wedge-filter Farbkennzeichnung M. (El) colour code; colour ... tint ***Farbort m (Opt) location [position, point] of the colour (in a chromaticity*** ...

dict.cc | German-English dictionary - Letter F - Page 52
www.dict.cc/german-english/f52.php
***Farbort {m} · colour point [Br.] Farbort {m} · colour location [Br.]*** Farbort ...

Analyse af Panasonic TX-P42G20E - recordere.dk forum - Side 3 - forum.recordere.dk › ... › TV apparater › Plasma TV
Derimod vil en ændring i hvidbalancen ændre sekundærfarvernes placering i CIE- diagrammet (deres ***kromatisitet***, som er defineret ved ...
Selected response from:

andres-larsen
Venezuela
Grading comment
Kunden har nu selv valgt farvepunkt
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4chromaticity
Suzanne Abel
4farvekoordinater
Susanne Rosenberg
1farvepunktet / kromatisitet
andres-larsen


Discussion entries: 1





  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
farbort
chromaticity


Explanation:
Randi, I think the text example you sent me with the word farbort in it, i German. I googled farbort in German and came to chromaticity. I do not think the text you sent with the word farbort in it is Danish. Suzanne

Suzanne Abel
United States
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
farvekoordinater


Explanation:
"Farbort" angives som koordinater i et farvesystem (sml. CIE-farvesystemet i nedenstående danske link)



    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/CIE-Normvalenzsystem
    Reference: http://www.designskolenkolding.dk/fileadmin/PDF/Institut_for...
Susanne Rosenberg
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 44
Notes to answerer
Asker: Susanne, mener du, at oversættelsen så må blive ... en maksimal afvigelse på tre MacAdams-ellipser fra de angivne farvekoordinater?


1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
farvepunktet / kromatisitet


Explanation:
afvigelse fra angivne farvepunktet / kromatisitet

kilder:

Programmerbare analoge kredse til High-Power LED ... -
www.cypress.com/?docID=9194
PDF/Adobe Acrobat - Quick View
det en afgørende forudsæt for et vellykket projekt, at designeren enten ændrer ***farvepunktet*** og beder fabrikaten om kun at levere specifikke LED-'bins', eller ...

Programmerbare analoge kredse til High-Power LED ... -
www.cypress.com/?docID=9194
PDF/Adobe Acrobat - Quick View
projektplanlægningsfasen. Til de fleste applikationer kan man anvende røde, grønne og blå (RGB) LED'ere til at skabe et bestemt ***farvepunkt***. Hvis man husker ...

tv (Teknik) - Den Store Danske -
www.denstoredanske.dk/It,_teknik_og.../tv_(Teknik)
5. feb 2009 – Elektronstrålernes intensitet bestemmer, hvor kraftig lysstyrke der udsendes fra hvert ***farvepunkt***. Elektronerne absorberes i en ultratynd ...

MASTER TL-D Graphica - Philips -
www.ecat.lighting.philips.com/l/master-tl-d.../lp_cf.../dk/
... krævende grafiske industri (lever op til de strenge standarder for grafisk industri defineret i EN-12464); Meget præcist ***farvepunkt***; Attraktiv emballagestørrelse ...

Langenscheidt Routledge German dictionary of physics -
books.google.com/books?isbn=0415173388...
Ralf Sube - 2001 - Foreign Language Study - 1350 pages
Farbkeil m (Opt) colour wedge-filter Farbkennzeichnung M. (El) colour code; colour ... tint ***Farbort m (Opt) location [position, point] of the colour (in a chromaticity*** ...

dict.cc | German-English dictionary - Letter F - Page 52
www.dict.cc/german-english/f52.php
***Farbort {m} · colour point [Br.] Farbort {m} · colour location [Br.]*** Farbort ...

Analyse af Panasonic TX-P42G20E - recordere.dk forum - Side 3 - forum.recordere.dk › ... › TV apparater › Plasma TV
Derimod vil en ændring i hvidbalancen ændre sekundærfarvernes placering i CIE- diagrammet (deres ***kromatisitet***, som er defineret ved ...


andres-larsen
Venezuela
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 32
Grading comment
Kunden har nu selv valgt farvepunkt




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search