Einschnürtrommel

Danish translation: strammerulle

00:20 Oct 26, 2014
German to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / transportbånd / bælte
German term or phrase: Einschnürtrommel
Det er ruller/valser, der er placeret på undersiden af transportbåndet, og som tjener til at holde det stramme det.
Forfatteren er en schweizisk maskinfabrik.

Min forslag ville være indingsvalser ...

Hvem kan hjælpe?
Birthe
Birthe Omark
Denmark
Danish translation:strammerulle
Explanation:
Ja - det lyder næsten for oplagt, men...
Iflg. Ernst Wörterbuch für Industriellen Technik Ty-En er "Einschnürtrommel" --> "snub pulley" OG iflg. Allan Warrern En-Da teknisk ordbog er "snub pulley" --> "strammerulle"
Se også eksempel og link
Håber det hjælper :-)
Selected response from:

Jens Kaestel
Australia
Grading comment
Mange tak, Jens!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1strammerulle
Jens Kaestel
1spændtromler
andres-larsen


Discussion entries: 3





  

Answers


52 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
strammerulle


Explanation:
Ja - det lyder næsten for oplagt, men...
Iflg. Ernst Wörterbuch für Industriellen Technik Ty-En er "Einschnürtrommel" --> "snub pulley" OG iflg. Allan Warrern En-Da teknisk ordbog er "snub pulley" --> "strammerulle"
Se også eksempel og link
Håber det hjælper :-)

Example sentence(s):
  • Inden båndet vulkaniseres justeres strammespindelerne på træk- og strammesektion så træk- og strammerullerne er i inderste position.

    Reference: http://www.jema.as/media/T51_T52_-_NON_ZONE.pdf
Jens Kaestel
Australia
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mange tak, Jens!
Notes to answerer
Asker: Tak ..og et fint link. Det, der 'snyder' mig, at disse ruller er underliggende og dermed udøver en ekstra stramning/udligning ift. den egentlige vendevalse, der også har en strammefunktion.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dr. Birgitte Eggeling
4 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
spændtromler


Explanation:
Tromler | Køb de rette tromler med vores hjælp. Læs mere her!
www.scandiroll.dk/tromler/
Drivtromler, vendetromler, ***spændtromler***. Tromlen er en af de vigtigste dele af et transportbånd. Hvis en af tromlerne svigter, er det ofte forbundet med høje omkostninger og lang tid uden produktion.

andres-larsen
Venezuela
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Godt link, Andres. :-)





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search