Ausmulden - ausmuldung

Danish translation: udjævning/udhulning

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Ausmulden - ausmuldung
Danish translation:udjævning/udhulning
Entered by: Susanne Rosenberg

18:22 Feb 1, 2005
German to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
German term or phrase: Ausmulden - ausmuldung
Die AUSMULDUNG der Risse soll nach Möglichkeit sehr sauber gerundet sein und keine scharfen Kanten aufweisen.
henning
udjævning/udhulning
Explanation:
Udfyldning lyder naturligvis meget logisk i denne sammenhæng, men "ausmulden" betyder jo normalt at lave en fordybning - mon ikke der er tale om, at revnerne skal udjævnes eller udhules på en eller anden måde, så de er helt glatte (inden de evt. fyldes ud)?

http://www.bund-rsk.de/daten/themen/landschaft_sonst.html (eksempel på "ausgemuldet" - søg efter "ausgemuldet", hvis du bruger søgefunktionen)
Selected response from:

Susanne Rosenberg
Germany
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2udjævning/udhulning
Susanne Rosenberg
4fyldning, udfyldning
NetLynx
4udfylde / fylde ud
Susanne Roelands


  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
udfylde / fylde ud


Explanation:
Det svarer til spørgsmål 456406.

Susanne Roelands
Portugal
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4

13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
udjævning/udhulning


Explanation:
Udfyldning lyder naturligvis meget logisk i denne sammenhæng, men "ausmulden" betyder jo normalt at lave en fordybning - mon ikke der er tale om, at revnerne skal udjævnes eller udhules på en eller anden måde, så de er helt glatte (inden de evt. fyldes ud)?

http://www.bund-rsk.de/daten/themen/landschaft_sonst.html (eksempel på "ausgemuldet" - søg efter "ausgemuldet", hvis du bruger søgefunktionen)


    www.bdlanw.bdla.de/archiv97-00/z97305tx.htm (igen "ausgemuldet")
Susanne Rosenberg
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 35
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kaethe Hansen: Jeg mener også, at det er at lave selve fordybningen
58 mins
  -> Tak skal du ha' - jeg blev da helt usikker pga. de andre svar, så det var da dejligt at få bekræftet, at man ikke er den eneste, der tænker på tværs ;-)

agree  NetLynx: Hej, Susanne: Jeg giver mig; du har ret, har lige spurgt en indfødt. :)
9 hrs
  -> Tak - ud fra et almentsprogligt synspunkt er min mand også enig, men han er hverken tekniker eller gør-det-selv-ekspert, så som kilde er han nok omtrent lige så pålidelig som kassedamen ved Edeka eller frisøren henne om hjørnet... :-)

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fyldning, udfyldning


Explanation:
- begge ord er her substantiver; forslagene er i prioriteret rækkefølge.

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs 48 mins (2005-02-02 17:11:04 GMT)
--------------------------------------------------

Jeg trækker mit forslag, det er forkert. Susanne har ret.

NetLynx
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search