aus dem Schuldverhältnis

Danish translation: i eller ifølge skyldforholdet

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:aus dem Schuldverhältnis
Danish translation:i eller ifølge skyldforholdet
Entered by: Randi Stenstrop

10:38 Oct 13, 2010
German to Danish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
German term or phrase: aus dem Schuldverhältnis
Verletzung von Pflichten aus dem Schuldverhältnis
Randi Stenstrop
i eller ifølge skyldforholdet
Explanation:
Sætningsfragmentet kan næppe være andet end obligationsretligt. Den danske ækvivalent er ganske parallel. ...tilsidesættelse/overtrædelse af pligter/forpligtelser i/ifølge skyldforholdet.
Selected response from:

Jørgen A. Andersen
Denmark
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5i eller ifølge skyldforholdet
Jørgen A. Andersen
4på grundlag af obligationsforholdet
Per Ehlers


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
på grundlag af obligationsforholdet


Explanation:
Da jeg ikke kan se, om det drejer sig om gældsforhold (pengefordring) vil jeg tage det brede begreb "obligationsforholdet".
Hvis det drejer sig om et gældsforhold vil jeg oversætte med "skyldforholdet" eller "gældsforhold".
Uden kontekst kan "aus" oversættes med mange ting bl.a. "grundlag af"...

Example sentence(s):
  • obligationsforhold har begge parter skyld eller pligt, og den andens pligt bliver den enes ret
  • novation, (af lat. novatio 'fornyelse', af novus 'ny'), ophør af et skyldforhold, enten ved at der stiftes et nyt mellem de samme parter, eller ved at en ny kreditor eller debitor indtræder i skyldforholdet

    Reference: http://www.jacobmark.dk/materiale/koberet
    Reference: http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Jura/O...
Per Ehlers
Denmark
PRO pts in category: 8

23 days   confidence: Answerer confidence 5/5
i eller ifølge skyldforholdet


Explanation:
Sætningsfragmentet kan næppe være andet end obligationsretligt. Den danske ækvivalent er ganske parallel. ...tilsidesættelse/overtrædelse af pligter/forpligtelser i/ifølge skyldforholdet.

Example sentence(s):
  • Talrige varianter på nettet og i lærebøgerne
Jørgen A. Andersen
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search