Skonto Bargeldabzug

Danish translation: fratræk af kontantrabat ved betaling

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Skonto Bargeldabzug
Danish translation:fratræk af kontantrabat ved betaling
Entered by: Susanne Rosenberg

20:12 Nov 16, 2004
German to Danish translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Contract(s)
German term or phrase: Skonto Bargeldabzug
Die Gewährung von Natural - Skonti und sonstiger Rabatte durch uns bedarf der ausdrücklichen schriftlichen Vereinbarung. Dabei gilt der Vorbehalt, dass ein Skonto Bargeldabzug unzulässig ist.
Randi Stenstrop
fratræk af kontantrabat ved betaling
Explanation:
Sven har nok stort set ret mht. kasserabat (eller kontantrabat), men da det muligvis skal fremhæves eller specificeres lidt mere i forhold til de andre nævnte rabatter, kan du måske bruge noget i retning af 'fratræk af kontratrabat ved betaling/overførsel' - dvs. at der ikke må fratrækkes yderligere kontantrabatter, hvis der allerede ydes en eller anden form for rabatter.

HDH
Susanne
Selected response from:

Susanne Rosenberg
Germany
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kasserabat
Sven Petersson
2fratræk af kontantrabat ved betaling
Susanne Rosenberg


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kasserabat


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish

17 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
fratræk af kontantrabat ved betaling


Explanation:
Sven har nok stort set ret mht. kasserabat (eller kontantrabat), men da det muligvis skal fremhæves eller specificeres lidt mere i forhold til de andre nævnte rabatter, kan du måske bruge noget i retning af 'fratræk af kontratrabat ved betaling/overførsel' - dvs. at der ikke må fratrækkes yderligere kontantrabatter, hvis der allerede ydes en eller anden form for rabatter.

HDH
Susanne

Susanne Rosenberg
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 43




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search