SB-Frischfleischtheke

Danish translation: selvbetjeningsmontre med friske kødvarer

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:SB-Frischfleischtheke
Danish translation:selvbetjeningsmontre med friske kødvarer
Entered by: Randi Stenstrop

15:13 Jun 3, 2006
German to Danish translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
German term or phrase: SB-Frischfleischtheke
Die breite Palette modernster Verpackungstechnologien eröffnet dabei neue Möglichkeiten an der SB-Frischfleischtheke:
Randi Stenstrop
selvbetjeningsdisk med friske kødvarer
Explanation:
Muligvis kan du finde et andet udtryk i stedet for "disk" - men dette er i det mindste betydningen
Selected response from:

Susanne Rosenberg
Germany
Grading comment
Tusind tak!Det var SB, der var det store problem! :-D - Jeg tror, man siger montre, når det er selvbetjening. Med hensyn til frisk/fersk: Det drejer sig om iikke frosset kontra frosset, så her må det være frisk.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1selvbetjeningsdisk med ferske kødvarer
Karin Ballermann
4 +1selvbetjeningsdisk med friske kødvarer
Susanne Rosenberg


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
selvbetjeningsdisk med friske kødvarer


Explanation:
Muligvis kan du finde et andet udtryk i stedet for "disk" - men dette er i det mindste betydningen

Susanne Rosenberg
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 30
Grading comment
Tusind tak!Det var SB, der var det store problem! :-D - Jeg tror, man siger montre, når det er selvbetjening. Med hensyn til frisk/fersk: Det drejer sig om iikke frosset kontra frosset, så her må det være frisk.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  F Schultze (X): Lidt omstændeligt. Hvad med Selvbetjeningsslagteren. Men i al fald en god nyhed for danskerne hvis det virkelig skulle være sandt at der er nogen der vil sælge FRISK KØD i supermarkederne. Det er de vist ikke forvænt med ;-)
10 mins
  -> Hæhæ - det har du vist desværre ret i... Men efter min mening er "Frischfleisch" faktisk en endnu større overdrivelse ;-) Hvem har tillid til discount-kædernes hakkede oksekød, som er holdbart i 7 dage!?!

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
selvbetjeningsdisk med ferske kødvarer


Explanation:
Jeg tror, man siger fersk om kød

Karin Ballermann
Native speaker of: Native in DanishDanish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  F Schultze (X): Ja, det skal nok passe, for frisk er kødet vist ikke altid i Danmark efter hvad man kan læse i aviserne på nettet.
7 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search