Umlenkungsstern

Danish translation: næsehjul

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Umlenkstern
Danish translation:næsehjul
Entered by: Delete Account (X)

17:52 Mar 7, 2016
German to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Rasenmäher, Maschinen
German term or phrase: Umlenkungsstern
Er der nogen der kan hjælpe mig med den rigtige oversættelse her?
Tak på forhånd.
Delete Account (X)
næsehjul
Explanation:
Jeg fandt ordet 'næsehjul' i et enkelt og nedenstående link, men for en motorsav, ikke en plæneklipper. Det danske ord er ikke nær så fantasifuldt og oplysende som det tyske.
Og jeg tror også, at det er 'Umlenkstern'.
Selected response from:

NetLynx
Grading comment
Tak - ja, det var det rigtige ord. Tak skal du ha´.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3næsehjul
NetLynx
3Kædehjul
Birgit Bonde Jensen


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Kædehjul


Explanation:
Mon ikke der menes 'Umlenkstern'?

Birgit Bonde Jensen
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4

18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Umlenkstern
næsehjul


Explanation:
Jeg fandt ordet 'næsehjul' i et enkelt og nedenstående link, men for en motorsav, ikke en plæneklipper. Det danske ord er ikke nær så fantasifuldt og oplysende som det tyske.
Og jeg tror også, at det er 'Umlenkstern'.


    Reference: http://www.skovvaerktoej.dk/reservedele/motorsave-reservedel...
NetLynx
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 161
Grading comment
Tak - ja, det var det rigtige ord. Tak skal du ha´.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search