schließen das Sortiment nach oben hin ab

Danish translation: afrunder sortimentet af avancerede ... (kratryddere el.lign.)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:schließen das Sortiment nach oben hin ab
Danish translation:afrunder sortimentet af avancerede ... (kratryddere el.lign.)
Entered by: Susanne Roelands

19:37 Mar 15, 2012
German to Danish translations [PRO]
Other / Kratrydder
German term or phrase: schließen das Sortiment nach oben hin ab
Die gegenüber den Vorgängern noch robusteren Freischneider schließen das Sortiment für Freischneider nach oben hin ab.
Susanne Roelands
Portugal
afrunder sortimentet af avancerede ... (kratryddere el.lign.)
Explanation:
Efter min opfattelse indebærer "nach oben hin abschließen", at der er tale om de mest avancerede/de dyreste modeller i sortimentet, dvs. firmaets "high-end"-produkter (eller toppen af denne del af produktprogrammet). Et par formuleringsforslag:

... afrunder sortimentet af avancerede kratryddere (el.lign.)
... afrunder sortimentet i den høje ende
... afrunder sortimentet i den (mere) avancerede ende
... afrunder vores high-end-sortiment
Selected response from:

Susanne Rosenberg
Germany
Grading comment
Tak!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5kompletterer udvalget ...
rpr
4afrunder sortimentet af avancerede ... (kratryddere el.lign.)
Susanne Rosenberg


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
kompletterer udvalget ...


Explanation:
afrunder / kompletterer udvalget / sortimentet ...

Meningen er, at det pågældende (her= mere robuste ) model tilføjer endnu en udgave, hvormed det samlede udvalg er er fuldstændigt . noget i den retning.

rpr
Denmark
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DanishDanish
PRO pts in category: 7

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
afrunder sortimentet af avancerede ... (kratryddere el.lign.)


Explanation:
Efter min opfattelse indebærer "nach oben hin abschließen", at der er tale om de mest avancerede/de dyreste modeller i sortimentet, dvs. firmaets "high-end"-produkter (eller toppen af denne del af produktprogrammet). Et par formuleringsforslag:

... afrunder sortimentet af avancerede kratryddere (el.lign.)
... afrunder sortimentet i den høje ende
... afrunder sortimentet i den (mere) avancerede ende
... afrunder vores high-end-sortiment


Susanne Rosenberg
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 80
Grading comment
Tak!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search