wird auf Grund der Güterabwägung keine Rücksicht auf

Danish translation: tages der på grundlag af værdiafvejninger ikke hensyn til

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:wird auf Grund der Güterabwägung keine Rücksicht auf
Danish translation:tages der på grundlag af værdiafvejninger ikke hensyn til
Entered by: Susanne Roelands

21:14 Oct 14, 2013
German to Danish translations [PRO]
Other / Rettungssäge
German term or phrase: wird auf Grund der Güterabwägung keine Rücksicht auf
Im Rettungsfall wird auf Grund der Güterabwägung keine Rücksicht auf die eingesetzten Werkzeuge und Hilfsmittel genommen. (Rettungssäge)
Susanne Roelands
Portugal
tages der på grundlag af værdiafvejninger ikke hensyn til
Explanation:
Samme forklaring, men måske er afvejning tættere på den tyske formulering.
Selected response from:

Irene Lyngs
Germany
Grading comment
Tak for hjælpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3tages der på grundlag af værdiafvejninger ikke hensyn til
Irene Lyngs
3tages der på grundlag af værdiovervejelser ikke hensyn til
Irene Lyngs


  

Answers


10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tages der på grundlag af værdiovervejelser ikke hensyn til


Explanation:
Måske kan det også formuleres anderledes. Men sådan som jeg forstår det, er meningen, at redningsfolkene ikke tager hensyn til om, de skal tage den største sav i brug for at skære din Porsche helt i stykker, hvis de kan redde et menneskeliv.

Hele sætningen kunne således formuleres:

Under en redningsindsats tages der på grundlag af værdiovervejelser ikke hensyn til de anvendte værktøjer og hjælpemidler.

Irene Lyngs
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tages der på grundlag af værdiafvejninger ikke hensyn til


Explanation:
Samme forklaring, men måske er afvejning tættere på den tyske formulering.

Irene Lyngs
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tak for hjælpen.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search