Näherungsinitiator

Danish translation: berøringsfri føler

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Näherungsinitiator
Danish translation:berøringsfri føler
Entered by: lone (X)

15:51 Dec 28, 2003
German to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Näherungsinitiator
'Ein Näherungsinitiator überwacht ob sich die Verdampferplatte im Gehäuse befindet'
lone (X)
Canada
nærhedskontakt / afstandskontakt
Explanation:
Selv har jeg brugt

afstandskontakt

i flere sammenhænge, det er et sprøgsmål om afstand, før kontakten virker.
Selected response from:

Henning Andersen (X)
Grading comment
Mange tak for hjælpen, også til Cecilia.
'Nærhedskontakt'førte mig til 'nærhedsføler', men jeg har dog besluttet mig til at bruge udtrykket 'berøringsfri føler' som kom fra en anden kilde.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5tilnærmelseskontakt
Cecilia Gammeltoft-Hansen
3nærhedskontakt / afstandskontakt
Henning Andersen (X)


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
tilnærmelseskontakt


Explanation:
Brandstetter: Initiator = Näherungsschalter = approach switch

Cecilia Gammeltoft-Hansen
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 206

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nærhedskontakt / afstandskontakt


Explanation:
Selv har jeg brugt

afstandskontakt

i flere sammenhænge, det er et sprøgsmål om afstand, før kontakten virker.

Henning Andersen (X)
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 158
Grading comment
Mange tak for hjælpen, også til Cecilia.
'Nærhedskontakt'førte mig til 'nærhedsføler', men jeg har dog besluttet mig til at bruge udtrykket 'berøringsfri føler' som kom fra en anden kilde.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search