liegt uns am Herzen

Danish translation: er en hjertesag for os

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:liegt uns am Herzen
Danish translation:er en hjertesag for os
Entered by: Susanne Roelands

07:53 May 7, 2007
German to Danish translations [PRO]
Tourism & Travel
German term or phrase: liegt uns am Herzen
Ihre Vitalität liegt uns am Herzen. Daher achten wir auf Ausgewogenheit bei Bewegung, Anspannung, und Entspannung.
Susanne Roelands
Portugal
er en hjertesag for os
Explanation:
- eller "vores hjertesag" alt efter hvordan du ender med at skrue resten af sætningen sammen.

Det er selvfølgelig bare ét bud blandt flere forskellige mulige - det gælder i hvert fald om at finde en formulering der giver udtryk for at tekstens "vi" prioriterer kundens/gæstens helbred/vitalitet osv. meget højt og gør en stor indsats på dette område
Selected response from:

Lise Smidth
Austria
Grading comment
Tak for hjælpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1er en hjertesag for os
Lise Smidth
5...ligger os på sinde/...er vigtig for os
Charlotte Corty
4ligger os på hjerte
Jens Kaestel


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
er en hjertesag for os


Explanation:
- eller "vores hjertesag" alt efter hvordan du ender med at skrue resten af sætningen sammen.

Det er selvfølgelig bare ét bud blandt flere forskellige mulige - det gælder i hvert fald om at finde en formulering der giver udtryk for at tekstens "vi" prioriterer kundens/gæstens helbred/vitalitet osv. meget højt og gør en stor indsats på dette område

Lise Smidth
Austria
Specializes in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tak for hjælpen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Susanne Rosenberg: I denne kontekst synes jeg også at en løsning, hvor "hjertet" er med, er at foretrække
1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
...ligger os på sinde/...er vigtig for os


Explanation:
Disse to udtryk vil også fungere fint i sammenhængen.

Charlotte Corty
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ligger os på hjerte


Explanation:
Den direkte oversættelse er faktisk ikke ualmindelig og betyder stort set det samme som på tysk. I denne sammenhæng vil jeg mene det passer fint.
Håber det hjælper.... :-)

Example sentence(s):
  • ......ligesom det ligger os på hjerte at formidle vandets vej fra hane til hav.
  • Det gør vi da det ligger os på hjerte, at støtte nogle gode formål mht. fuglenes ve og vel.....

    Reference: http://www.detgroennehus.dk/dk/bw66.asp
    Reference: http://bbj.homepage.dk/
Jens Kaestel
Australia
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search