Shoppingmeilen

Dutch translation: winkelstraat

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Shoppingmeile
Dutch translation:winkelstraat
Entered by: Jacob Winsemius (X)

07:59 Aug 8, 2007
German to Dutch translations [PRO]
Marketing - Advertising / Public Relations
German term or phrase: Shoppingmeilen
die exklusiven Wohnanlagen und Shoppingmeilen der spektakulären Palmeninseln im Emirat Dubai.

Zijn dit "shoppingmijlen" of is het een verbastering van "shopping malls"?
Linda Flebus
Belgium
winkelstraat
Explanation:
Geen mijl en geen mall, gewoon een winkelstraat.
Selected response from:

Jacob Winsemius (X)
Grading comment
Dank je wel Jacob
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +8winkelstraat
Jacob Winsemius (X)
3Shoppingcentrum of winkeldomein
papez


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +8
Shoppingmeile
winkelstraat


Explanation:
Geen mijl en geen mall, gewoon een winkelstraat.

Jacob Winsemius (X)
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank je wel Jacob

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Susanne Bittner
1 min

agree  Marian Pyritz
9 mins

agree  Gideon van Zoest
18 mins

agree  Roeland: wel een beetje forse straat met vooral winkels, weinig woningen en kantoren, pc hooft-achtig zeg maar
29 mins

agree  Linda Ferwerda
30 mins

agree  Jan Willem van Dormolen: Misschien 'winkellanen' om het uitgestrekte en dure karakter er in te brengen?
1 hr

agree  vic voskuil: Papez heeft wel een punt dat winkelstraat eigenlijk een beetje duurder gemaakt moet worden: winkelboulevard
2 hrs

agree  Caroline Stange: Wenn man Dubai hört, weiß man ja automatisch, dass es in der "winkelstraat" wahrscheinlich nur teure Geschäfte gibt ;-)! Groetjes, Caroline
7 hrs

29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Shoppingcentrum of winkeldomein


Explanation:
Shoppingcentrum, inkoopdomein
Ik weet niet: lijkt me gewoon wat beter passen bij zo;n gigagebeuren.
Winkelstraat hoort meer bij een provinciestadje.

papez
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  vic voskuil: je hebt wel een beetje gelijk, maar het "exklusive" zorgt ervoor dat de kleine stadjes afvallen
1 hr




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search