Höckersitzbank

Dutch translation: trackerzitje

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Höckersitzbank
Dutch translation:trackerzitje
Entered by: Willem Wunderink

09:03 Feb 27, 2017
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / Motoren / zadels
German term or phrase: Höckersitzbank
Ik kan helaas geen goede vertaling voor de term "Höckersitzbank" vinden, een soort zadel dat vaak bij Cafe Racers wordt gebruikt om een vintage look te geven.
Ik vind in het NL vaak seat of zitje, maar dat lijkt me geen goede vertaling.


Foto's http://www.ebay.de/bhp/höckersitzbank

Iemand een goed idee?

BIJ VOORBAAT HEEL VEEL DANK!!!!
Judith Verschuren
trackerzitje
Explanation:
Google op cafe racer zadel en ze komen massaal naar voren. Dus dat kan, maar daarnaast wordt de term trackerzitje veel gebruikt. Weliswaar meestal als 'tracker zitje' maar dat zou nu aan elkaar moeten worden geschreven.

--------------------------------------------------
Note added at 24 min (2017-02-27 09:27:42 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.jvmotors.nl/a-39054783/zadels/cafe-racer-zadel-j...


--------------------------------------------------
Note added at 24 min (2017-02-27 09:27:57 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.caferaceronderdelen.nl/seats-subframes-tanks/trac...
Selected response from:

Willem Wunderink
Netherlands
Grading comment
dank
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1trackerzitje
Willem Wunderink
3duozadel
Mariette van Heteren


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
duozadel


Explanation:
http://www.vanderham-trading.com/duozadel-voor-agm-caferacer...
passagierszitje, buddy heep

Mariette van Heteren
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
trackerzitje


Explanation:
Google op cafe racer zadel en ze komen massaal naar voren. Dus dat kan, maar daarnaast wordt de term trackerzitje veel gebruikt. Weliswaar meestal als 'tracker zitje' maar dat zou nu aan elkaar moeten worden geschreven.

--------------------------------------------------
Note added at 24 min (2017-02-27 09:27:42 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.jvmotors.nl/a-39054783/zadels/cafe-racer-zadel-j...


--------------------------------------------------
Note added at 24 min (2017-02-27 09:27:57 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.caferaceronderdelen.nl/seats-subframes-tanks/trac...


    Reference: http://www.caferaceronderdelen.nl/seats-subframes-tanks/trac...
    https://www.jvmotors.nl/a-39054783/zadels/cafe-racer-zadel-jaren-70-style-met-ribbel/
Willem Wunderink
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 98
Grading comment
dank

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Annemarie Weijer: of "tracker seat", zie http://www.caferaceronderdelen.nl/sportster-tracker-seat-tuc...
1 day 4 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search