Disponentenarbeitsplatz

Dutch translation: werkstation transportplanner

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Disponenten-Arbeitsplatz
Dutch translation:werkstation transportplanner
Entered by: Bianca Adriaensen

17:50 Jun 11, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / computer systems
German term or phrase: Disponentenarbeitsplatz
"Als Hintergrund für das Verständnis des ***Disponenten Arbeitsplatzes***, seiner Darstellungen und seiner Bedienung wird im Folgenden kurz die Struktur des ***Gesamt-RBLs*** erläutert."

Onderwerp: alle chauffeurs van het wagenpark moeten leren omgaan met de "Disponentenarbeitsplatz" van de "Gesamt-RBL".... Het heeft dus met werkstations te maken, zover was ik al....
Alle hulp is welkom.

Bianca
Bianca Adriaensen
werkstation transportplanner
Explanation:
Een "Disponent" is een transportplanner - zie website.

Functieomschrijving van een transportplanner:
Het zelfstandig opstellen van de planning met gebruikmaking van een geautomatiseerd planprogramma; het communiceren met klanten en het aansturen van chauffeurs; het aannemen van vervoersopdrachten en het verwerken van de documentenstroom hiervan.
Selected response from:

Marian Pyritz
Germany
Grading comment
Heel erg bedankt voor de snelle hulp. Bianca
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4werkstation transportplanner
Marian Pyritz
3functie van afdelingschef
Henk Peelen


Discussion entries: 3





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
functie van afdelingschef


Explanation:
zou ik zeggen.

Van Dale D-N:
Disponent = afdelingschef

--------------------------------------------------
Note added at 2004-06-11 18:41:05 (GMT)
--------------------------------------------------

na je reactie:
wie zijn die \'die\'? Zijn dat de afdelingschefs zelf? Die hoeven misschien geen kennis meer te maken met hun eigen functie. Is het misschien een soort van zakelijk rollenspel dat er toe dient meer begrip te krijgen van wat je collega\'s doen?

En die Gesamt-RBL?
Als ik
http://www.abkuerzungen.de/pc/html/result.php
raadpleeg, lijkt het me
RBL Rechnergesteuertes /-gestütztes Betriebsleitsystem
te zijn, een
totaal computergestuurd/-ondersteund bedrijfsleidersysteem.
ik vermoed een
afdelingsbreed computerondersteund afdelingschefsysteem
of
bedrijfsbreed computerondersteund bedrijfsleidersysteem

Waarschijnlijk doet het computersysteem een groot aantal metingen en verwerkt het gegevens die de chauffeurs invoeren (en doorzenden), zodat de afdelingschef / bedrijfsleider snel beslissingen kan nemen (over bevoorbeeld de volgende klant / bestemming et cetera)

Die Disponentenarbeitsplatz lijkt me dus wel degelijk een
functie van afdelingschef
functie van bedrijfsleider




--------------------------------------------------
Note added at 2004-06-12 17:20:17 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Blij dat ik maar één leven heb en heel andere chefs heb meegemaakt.
En die punten ... dat is echt geen punt voor mij.

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 126

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
werkstation transportplanner


Explanation:
Een "Disponent" is een transportplanner - zie website.

Functieomschrijving van een transportplanner:
Het zelfstandig opstellen van de planning met gebruikmaking van een geautomatiseerd planprogramma; het communiceren met klanten en het aansturen van chauffeurs; het aannemen van vervoersopdrachten en het verwerken van de documentenstroom hiervan.



    Reference: http://62.148.165.199/btsvacdbd.html?v=00028
Marian Pyritz
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 28
Grading comment
Heel erg bedankt voor de snelle hulp. Bianca




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search