StreckenSchaden

Dutch translation: pech langs de weg

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:StreckenSchaden
Dutch translation:pech langs de weg
Entered by: FullCircle (X)

11:38 Apr 5, 2005
German to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Automotive / Cars & Trucks / verzekeringsovereenkomst
German term or phrase: StreckenSchaden
Soll eine garantiebedingte Reparatur bei einer anderen Werkstatt als beim Händler durchgeführt werden (z.B. Streckenschaden)...

Ik denk dat het plaatschade is, maar wil dat graag zeker weten.
FullCircle (X)
Netherlands
pech langs de weg
Explanation:
lijkt me de beste uitdrukking. Juist bij pech langs de weg krijg je vaak te maken met "vreemde" garages.

Internetreferentie:
mobiler Werkstatt-Service bei Streckenschäden

--------------------------------------------------
Note added at 2005-04-05 15:02:46 (GMT)
--------------------------------------------------

of \"pech onderweg\"
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Kreeg net bericht van de klant dat het inderdaad pech onderweg is. Thanks.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2schade door de staat van de weg
Linda Flebus
3 +1kosten van richten
Leo te Braake | dutCHem
3pech langs de weg
Henk Peelen
4 -1slecht wegdek
Jan Pott
3schade onderweg / tijdens een lange rit
Harry Borsje


Discussion entries: 1





  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
kosten van richten


Explanation:
ik herkende het woord eerst niet, maar je contextzin en je eigen interpretatie brachten me hierop.
Na flinke botsingen kan de auto ontwricht zijn. Dat wordt hersteld op een richtbank, en dat heeft alleen een gespecialiseerd schadebedrijf, zelden de gewone garage. Daarna kan de lichtere plaatschade pas goed hersteld worden

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 23

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Quite: Dat heet inderdaad richten
5 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Streckenschaden
schade door de staat van de weg


Explanation:
Ursache 3: Streckenschäden

Die meisten der ca. 20 Langsamfahrstellen mit insgesamt 20 km Länge, die teilweise nur mit 40 km/h befahrbar sind, gehen auf Streckenschäden zurück. Ein erheblicher Teil liegt auf dem Umweg über Güstrow. Die Langsamfahrstellen auf der direkten Strecke sind auf die mangelnde Instandhaltung zurückzuführen.

Ik denk dat het eerder schade is die veroorzaakt wordt door wegvliegende steentjes, hobbels/bobbels in de weg, ... Ik heb vandaag een Duitse collega op bezoek en zal het hem vragen.

Linda Flebus
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: dit moet het zijn. De wegenwacht niet, Marion: die komt je alleen op dit soort Strecken te hulp als je hier door je veren gezakt bent...
36 mins

agree  Marian Pyritz: misschien nog toevoegen: slechte (staat van de weg) - zie: http://www.uga.be/uitgeverij/detail_nl.phtml?id=146
2 hrs
  -> gelijk heb je, dat maakt het duidelijk

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
slecht wegdek


Explanation:
of : beschadigd wegdek

Jan Pott
Netherlands
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Leo te Braake | dutCHem: beschadigd wegdek wordt zelden in een werkplaats gerepareerd... (Waarom niet? Er zitten daar gerenommeerde schadeherstellers... :-)
28 mins
  -> Dat denk ik ook niet, maar als ik in Noord-Duitsland een bord langs de weg zie waarop 5 km Streckenschaden wordt aangekondigd, denk ik ook niet dat ze richtbanken aankondigen :-)

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
schade onderweg / tijdens een lange rit


Explanation:
tgv de staat van de weg; afgaande op de zin die ervoor staat

Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 40

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pech langs de weg


Explanation:
lijkt me de beste uitdrukking. Juist bij pech langs de weg krijg je vaak te maken met "vreemde" garages.

Internetreferentie:
mobiler Werkstatt-Service bei Streckenschäden

--------------------------------------------------
Note added at 2005-04-05 15:02:46 (GMT)
--------------------------------------------------

of \"pech onderweg\"


    Reference: http://www.autodienst-hoppegarten.de/index.php?jump=/truckpo...
Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 126
Grading comment
Kreeg net bericht van de klant dat het inderdaad pech onderweg is. Thanks.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search