Verfestigung

Dutch translation: verdichting

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Verfestigung
Dutch translation:verdichting
Entered by: Ghislaine Giebels (X)

10:07 Sep 12, 2012
German to Dutch translations [PRO]
Botany / mais
German term or phrase: Verfestigung
Kennwerte einer guten CCM-Silage:
-intensive Verfestigung

Helaas weinig context.
Ghislaine Giebels (X)
Netherlands
verdichting
Explanation:
zie link
Selected response from:

Kristel Kruijsen
Germany
Grading comment
Ik vind alle antwoorden goed, maar deze toch het beste.
Allemaal bedankt voor jullie hulp!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4verdichting
Kristel Kruijsen
3samenpersen/samenpersing
Max Nuijens
3comprimering
Gosse


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
comprimering


Explanation:
Bij Silage wordt het kuilvoer afgedekt en samengeperst, daardoor wordt de consistentie verstevigd.


    Reference: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kuilvoer
Gosse
Germany
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 5

23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
samenpersen/samenpersing


Explanation:
Deze term wordt veel gebruikt in praktijkbeschrijvingen van het inkuilproces.


Dankzij de snelheid waarmee de werkzaamheden werden geklaard, blijft er meer tijd over voor het samenpersen van de silage.
http://www.google.by/url?sa=t&rct=j&q=silage samenpersen&sou...

Door het inkuilproces en samenpersing van voeders in een kuil kunnen wel perssappen vrijkomen.
http://www.google.by/url?sa=t&rct=j&q=kuilvoer samenpersing&...

Lucht wordt verwijderd door samenpersen van het kuilvoer, waarna dit wordt afgesloten, zodat geen nieuwe lucht kan toetreden.
http://www.findoldtractors.com/library/Landbouwmachines/hfd8...



Max Nuijens
Belarus
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
verdichting


Explanation:
zie link


    https://www.google.nl/search?q=goede+consistentie+silage&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a
Kristel Kruijsen
Germany
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 8
Grading comment
Ik vind alle antwoorden goed, maar deze toch het beste.
Allemaal bedankt voor jullie hulp!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search