Sendesperrfrist 10 Uhr

Dutch translation: Embargo tot

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Sendesperrfrist
Dutch translation:Embargo tot
Entered by: Bart Vanderbruggen

07:56 Apr 25, 2005
German to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
German term or phrase: Sendesperrfrist 10 Uhr
Het staat in de hoofding van een brief. Ik heb me laten vertellen dat het zoiets betekent als: niet verzenden voor 10u. In het Engels zou het zoiets betekenen als "embargoed until" maar ik vind geen Nederlands equivalent tot nu toe...Wie al vaker dergelijke brieven of rapporten heeft vertaald, zal deze wel kennen...
Philippe Oubelhaj
Belgium
Embargo tot 10 uur
Explanation:
In het Nederlands wordt courant de term "embargo" gebruikt.
Voorbeeld: Op dit persbericht rust een embargo tot 2 juni.
Selected response from:

Bart Vanderbruggen
Grading comment
Ik heb voor deze vertaling gekozen! Bedankt voor jullie hulp!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4Embargo tot 10 uur
Bart Vanderbruggen
1informatiestop
rodi


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
Embargo tot 10 uur


Explanation:
In het Nederlands wordt courant de term "embargo" gebruikt.
Voorbeeld: Op dit persbericht rust een embargo tot 2 juni.

Bart Vanderbruggen
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ik heb voor deze vertaling gekozen! Bedankt voor jullie hulp!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem
12 mins

agree  rodi
19 mins

agree  Mariette van Heteren
1 hr

agree  Paul Peeraerts
11 hrs

14 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
informatiestop


Explanation:
juist maar ter info

rodi
Belgium
Native speaker of: Native in RomanianRomanian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search