Drittgeschäft

Dutch translation: externe bedrijf

14:37 Sep 28, 2010
German to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
German term or phrase: Drittgeschäft
"Danach werden wir die Integration und den intensiven Aufbau des Drittgeschäfts voranbringen"
Third-party business in het Engels, maar hoe vertaal ik dat in het Nederlands?
Linda Flebus
Belgium
Dutch translation:externe bedrijf
Explanation:
Je vraag heb ik meen ik al eens voorbij zien komen, maar dit is wat vaak in zakelijke teksten gebruikt wordt.

--------------------------------------------------
Note added at 26 min (2010-09-28 15:04:17 GMT)
--------------------------------------------------

Hebben we allemaal wel eens last van... ;-)
Selected response from:

Lianne Wouters
Netherlands
Grading comment
Dank je wel Lianne
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1externe bedrijf
Lianne Wouters
4bedrijf van derden
Kristel Kruijsen
3vennoot
Rudi Sanders


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
externe bedrijf


Explanation:
Je vraag heb ik meen ik al eens voorbij zien komen, maar dit is wat vaak in zakelijke teksten gebruikt wordt.

--------------------------------------------------
Note added at 26 min (2010-09-28 15:04:17 GMT)
--------------------------------------------------

Hebben we allemaal wel eens last van... ;-)

Lianne Wouters
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank je wel Lianne
Notes to answerer
Asker: Klopt Lianne, toen was het uit het Engels te vertalen (http://www.proz.com/kudoz/english_to_dutch/business_commerce_general/3158132-third_party_supplier.html). Ben een beetje "doorvertaald" denk ik ;-))


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gosse: Voor alle duidelijkheid: "Bedrijf" hier in de zin van het zakendoen met externe afnemers/klanten. (Dus niet bedrijf in de zin van "inrichting voor de uitoefening van een bepaalde tak van industrie..." (citaat Van Dale)
18 hrs

27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bedrijf van derden


Explanation:
is iets letterlijker

Kristel Kruijsen
Germany
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 28

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vennoot


Explanation:
Als variant op de 2 voorgaande antwoorden

Rudi Sanders
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search