Mängelanzeige/Abhilfeverlangen

Dutch translation: melding van een tekortkoming/verzoek om ondersteuning

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Mängelanzeige/Abhilfeverlangen
Dutch translation:melding van een tekortkoming/verzoek om ondersteuning
Entered by: Robert Rietvelt

15:28 Jul 3, 2018
German to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / Reisvoorwaarden
German term or phrase: Mängelanzeige/Abhilfeverlangen
Als in: Mängelanzeige / Abhilfeverlangen. Wird die Reise nicht frei von Reisemängeln erbracht, so können Sie Abhilfe verlangen.

Ik weet op zich wat bedoeld wordt, maar kan ze niet plaatsen in de reiswereld.
Robert Rietvelt
melding van een tekortkoming/verzoek om ondersteuning
Explanation:
In de reiswereld lijken me deze termen gepast. Klachtenmelding kan ook. Met Abhilfe wordt hulp/ondersteuning bedoeld bij problemen/oplossing van klachten.
TUI is op dat gebied een positief voorbeeld met ondersteuning op locatie en 24/7 bereikbaarheid.

--------------------------------------------------
Note added at 15 uren (2018-07-04 07:14:34 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.tui.nl/corporate/fileadmin/user_upload/Documente...


--------------------------------------------------
Note added at 15 uren (2018-07-04 07:17:25 GMT)
--------------------------------------------------

Abhilfe und Ersatz sind zweierlei Dinge: "Nach § 651 c III S. 1 BGB bzw. §§ 651 i III Nr. 2, 651 k II BGB-E kann der Reisende auch selbst Abhilfe schaffen und Ersatz für seine Aufwendungen verlangen,..."
http://www.juraindividuell.de/artikel/der-reisevertrag-651-a...
Selected response from:

Willem Wunderink
Netherlands
Grading comment
Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4melding van een tekortkoming/verzoek om ondersteuning
Willem Wunderink
3Klachtenrapport/Restitutieverzoek
Lars Derks
3om genoegdoening (compensatie) vragen
Stieneke Hulshof


Discussion entries: 6





  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
om genoegdoening (compensatie) vragen


Explanation:
Om een vorm van genoegdoening (compensatie) vragen als de reis niet naar behoren (door de reisorganisatie) wordt uitgevoerd.

Stieneke Hulshof
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Hallo Stieneke, Dat klopt, maar hebben wij geen woord voor Mängelanzeige? Het wordt hier te pas en te onpas gebruikt, en om steeds met een beschrijving te komen?


28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Klachtenrapport/Restitutieverzoek


Explanation:
Zie links voor meer informatie.
Abhilfeverlangen misschien uitsplitsen en er verzoek tot restitutie van maken. compensatie zou ook nog kunnen in plaats van restitutie.

Ben benieuwd of je hier iets mee kunt.


    https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/reizen/klachten/klacht-georganiseerde-vakantiereis
    https://www.plusonline.nl/verzekeringen/mislukte-vakantie-meteen-klagen
Lars Derks
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
melding van een tekortkoming/verzoek om ondersteuning


Explanation:
In de reiswereld lijken me deze termen gepast. Klachtenmelding kan ook. Met Abhilfe wordt hulp/ondersteuning bedoeld bij problemen/oplossing van klachten.
TUI is op dat gebied een positief voorbeeld met ondersteuning op locatie en 24/7 bereikbaarheid.

--------------------------------------------------
Note added at 15 uren (2018-07-04 07:14:34 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.tui.nl/corporate/fileadmin/user_upload/Documente...


--------------------------------------------------
Note added at 15 uren (2018-07-04 07:17:25 GMT)
--------------------------------------------------

Abhilfe und Ersatz sind zweierlei Dinge: "Nach § 651 c III S. 1 BGB bzw. §§ 651 i III Nr. 2, 651 k II BGB-E kann der Reisende auch selbst Abhilfe schaffen und Ersatz für seine Aufwendungen verlangen,..."
http://www.juraindividuell.de/artikel/der-reisevertrag-651-a...


    https://www.tui.nl/corporate/fileadmin/user_upload/Documenten/PDF/Voorwaarden_TUI/Algemene_Reisvoorwaarden_TUI_Nederland.pdf
Willem Wunderink
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 28
Grading comment
Bedankt




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search