Quality ingenieur (Berufsbegleitend)

Dutch translation: Kwaliteitsingenieur (beroepsbegeleidend)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Quality ingenieur (Berufsbegleitend)
Dutch translation:Kwaliteitsingenieur (beroepsbegeleidend)
Entered by: Jan Willem van Dormolen

09:35 Apr 17, 2008
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Certificates, Diplomas, Licenses, CVs
German term or phrase: Quality ingenieur (Berufsbegleitend)
Beste mensen;
nogmaals uit een C.V.: Quality ingenieur (Berufsbegleitend), wat wordt met "berufsbegleitend" bedoeld?
Quality ingenieur heb ik zo laten staan.

Alvast bedankt, Yvonne Sinsel
Sinsel
Netherlands
Kwaliteitsingenieur (beroepsbegeleidend)
Explanation:
De kwaliteitsingenieur neem ik over van Erik, die groot gelijk heeft dat Engels (zoals zo vaak) niet nodig is.
'Beroepsbegeleidend' is een standaardterm in het Nederlandse onderwijs. Zo bestaat er voor jongelui een leertraject dat bestaat uit enkele dagen werk en enkele dagen school de zgn. BBL (BeroepsBegeleidende Leerweg).
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
Heel erg bedankt, ik ga dan voor kwaliteitsingenieur, beroepsbegleidend.

Groet, Yvonne
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Kwaliteitsingenieur (beroepsbegeleidend)
Jan Willem van Dormolen
3Kwaliteitsingenieur (opleiding naast het werk)
Erik Boers


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Kwaliteitsingenieur (beroepsbegeleidend)


Explanation:
De kwaliteitsingenieur neem ik over van Erik, die groot gelijk heeft dat Engels (zoals zo vaak) niet nodig is.
'Beroepsbegeleidend' is een standaardterm in het Nederlandse onderwijs. Zo bestaat er voor jongelui een leertraject dat bestaat uit enkele dagen werk en enkele dagen school de zgn. BBL (BeroepsBegeleidende Leerweg).

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Heel erg bedankt, ik ga dan voor kwaliteitsingenieur, beroepsbegleidend.

Groet, Yvonne

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Kwaliteitsingenieur (opleiding naast het werk)


Explanation:
Waarom niet kwaliteitsingenieur i.p.v. quality ingenieur?

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-04-17 11:05:45 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.intertaal.nl/contentfiles/series/pdf/UnternehmenD...

Erik Boers
Belgium
Native speaker of: Dutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search