Meisterbüro

Dutch translation: kantoor van de leidinggevende / verantwoordelijke voor de installatie

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Meisterbüro
Dutch translation:kantoor van de leidinggevende / verantwoordelijke voor de installatie
Entered by: Marcel F

14:02 Apr 26, 2006
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng / Waste water treatment
German term or phrase: Meisterbüro
(Het gaat om een industriële installatie)
Bureau van de baas....van de meester... van de voorman?
Hoe heet die man in het hedendaags Nederland?
Marcel F
kantoor van de leidinggevende / verantwoordelijke voor de installatie
Explanation:
formeel, maar voor een handleiding altijd goed
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1kantoor van de leidinggevende / verantwoordelijke voor de installatie
Harry Borsje
3 +1kantoor van de baas, chef
Henk Peelen


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
kantoor van de baas, chef


Explanation:
Ik denk dat je zoiets bedoelt.

http://www.brunssum.net/~haijdenh/deel73-74.html
Aan het einde van de opzichterskamer/zaal bevond zich het kantoor van de chef ondergronds bedrijf en de hoofdopzichter.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  papez: Opzichterskamer:De Meister, meester, is de hoogste graad binnen een ambacht. Een baas hoeft geen vakman te zijn. De opzichter heeft de vakkundige eindverantwoordelijkheid en is ploegbaas.
14 hrs

40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
kantoor van de leidinggevende / verantwoordelijke voor de installatie


Explanation:
formeel, maar voor een handleiding altijd goed


Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 70

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: Ja. Niets is zo tricky als functienamen. Je zou kunnen zeggen dat er onder je collegas veel valse vrienden zijn...
27 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search