Durchgang

Dutch translation: doorgang

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Durchgang
Dutch translation:doorgang
Entered by: Mariette van Heteren

15:53 Jan 6, 2009
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware
German term or phrase: Durchgang
Thermokontakt auf Durchgang prüfen,
Motor abkühlen lassen
Mariette van Heteren
Netherlands
doorgang
Explanation:
o ja...maar toch waar. De test op zich is een continuity test, oftewel een doorgangsmeting. Er zijn ongetwijfeld alternatieven maar die willen mij niet 123 te binnen schieten.
Selected response from:

vic voskuil
Netherlands
Grading comment
Hartelijk Dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1doorgang
Kristel Kruijsen
3 +1doorgang
vic voskuil


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
doorgang


Explanation:
o ja...maar toch waar. De test op zich is een continuity test, oftewel een doorgangsmeting. Er zijn ongetwijfeld alternatieven maar die willen mij niet 123 te binnen schieten.

vic voskuil
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Hartelijk Dank!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: mij schoot honderddrieëntwintig "geleiding" te binnen. Of is dat te veel op microschaal gedacht? En nog een gelukkig nieuwjaar trouwens.
2 hrs
  -> idem (en Harry's 123tje is nog helderder dan ons beider:)

neutral  Harry Borsje: Doorgangsmeting is m.i. een germanisme (en niet eenduidig); waarom het niet omkeren: Controleer dat het contact niet is onderbroken
19 hrs
  -> beter inderdaad!

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
doorgang


Explanation:
zie plaatje op link


    Reference: http://cgi.ebay.nl/Heimeier-Thermostart-Ventil-EXAKT-Durchga...
Kristel Kruijsen
Germany
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: Beslist geen goede referentie. Het betreft hier een thermocontact. Volgens mij bedoelt men of het contact goed sluit (en überhaupt wel sluit) en de stroom goed geleidt.
2 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search