Halbschallfeld

Dutch translation: vrij veld (boven een reflecterend oppervlak)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Halbschallfeld
Dutch translation:vrij veld (boven een reflecterend oppervlak)
Entered by: Mariette van Heteren

09:38 Jan 7, 2009
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware
German term or phrase: Halbschallfeld
Over geluidsniveau:
Halbschallfeld ohne Reflexion in 5m Entfernung
Mariette van Heteren
Netherlands
vrij veld (boven een reflecterend oppervlak)
Explanation:
Halbschallfeld ohne Reflexion betekent m.i. dat er wordt uitgegaan van een puntbron die naar alle kanten gelijkmatig uitstraalt, zonder obstakels (vrije-veldbenadering). Voor de meting bevindt de geluidsbron zich op een akoestisch 'harde' ondergrond ofwel een reflecterend oppervlak zodat het geluidsveld een homogene halve bol vormt (in deze benadering, die voor een kleine geluidsbron op 5 meter afstand wel mag worden gehanteerd).
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3vrij veld (boven een reflecterend oppervlak)
Harry Borsje
1half-geluidsveld
vic voskuil


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
half-geluidsveld


Explanation:
het Engels levert een half sound field op, in dezelfde context als jouw Halbschallfeld. Een speurtochtje langs Nederlandse varianten was vruchteloos... dan maar zo.Incluis een slap streepje, om te verbergen dat ik niet precies weet of die half er nu aan vast moet (halfgeluid?) of gewoon normaal los...

vic voskuil
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vrij veld (boven een reflecterend oppervlak)


Explanation:
Halbschallfeld ohne Reflexion betekent m.i. dat er wordt uitgegaan van een puntbron die naar alle kanten gelijkmatig uitstraalt, zonder obstakels (vrije-veldbenadering). Voor de meting bevindt de geluidsbron zich op een akoestisch 'harde' ondergrond ofwel een reflecterend oppervlak zodat het geluidsveld een homogene halve bol vormt (in deze benadering, die voor een kleine geluidsbron op 5 meter afstand wel mag worden gehanteerd).



    Reference: http://www2.nen.nl/nen/servlet/dispatcher.Dispatcher?id=BIBL...
Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hartelijk dank!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search