Vlies

Dutch translation: vezels

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Vlies
Dutch translation:vezels
Entered by: Robert Rietvelt

09:22 Jun 6, 2009
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware / Printers
German term or phrase: Vlies
Als in: ...dem Hersteller von hochtechnischen Vliesen und den marktführenden Herstellern von Schablonendruckern...
Robert Rietvelt
vezels
Explanation:
Deze fabrikant maakt vezels (D.P..., Kevlar e.d.).

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-06-06 10:42:46 GMT)
--------------------------------------------------

Wat voorbeelden in het gebruik:

http://nl.tech-faq.com/bullet-proof-vests.shtml&prev=hp
http://www.motoport.nl/kleding/materiaalinfo.cfm
http://www.chemischefeitelijkheden.nl/Uploads/Magazines/CF-1...
Selected response from:

Eddy Coodee
United Kingdom
Grading comment
In deze context heb ik na lang wikken en wegen toch voor vezels gekozen.

Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2vlies, vliezen, vliesmateriaal
Leo te Braake | dutCHem
5 -1vezels
Eddy Coodee


  

Answers


56 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
vlies, vliezen, vliesmateriaal


Explanation:
Gewoon een normaal Nederlands woord voor niet-geweven uit vezels opgebouwd doek.
Door een mij bekende wever eens spottend "textiel voor dummy's" genoemd.
Het kan echter zeer specifiek voor een toepassing worden gemaakt en heeft dan eigenschappen die je met weefsel niet kunt bereiken...

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gosse
2 hrs

agree  vic voskuil
14 hrs

11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
Vliesen
vezels


Explanation:
Deze fabrikant maakt vezels (D.P..., Kevlar e.d.).

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-06-06 10:42:46 GMT)
--------------------------------------------------

Wat voorbeelden in het gebruik:

http://nl.tech-faq.com/bullet-proof-vests.shtml&prev=hp
http://www.motoport.nl/kleding/materiaalinfo.cfm
http://www.chemischefeitelijkheden.nl/Uploads/Magazines/CF-1...

Eddy Coodee
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
In deze context heb ik na lang wikken en wegen toch voor vezels gekozen.

Bedankt

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Leo te Braake | dutCHem: vlies wordt gemaakt van vezels, dat wel... // Als men vezels bedoelde, was men best in staat om Fasern te schrijven...
38 mins
  -> Formeel gezien, heb je natuurlijk gelijk, maar in deze context, als grove opsomming van de producten waarom deze firma bekend staat, vind "vezels" toepasselijker dan "vliezen", en wordt zeker ook gebruikt als benaming voor b.v. kevlar.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search