Schwekbewegung

Dutch translation: zwenkbeweging

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Schwekbewegung
Dutch translation:zwenkbeweging
Entered by: blomguib (X)

10:00 Nov 25, 2006
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
German term or phrase: Schwekbewegung
in de beschrijving van een soort vijzel;

Die Schwekbewegungen der Seitenwände werden jedoch nicht gezeigt.

Weet er iemand wat voor soort beweging dit is?

Alvast bedankt voor de hulp.
blomguib (X)
zwenkbeweging
Explanation:
Dit moet volgens mij Schwenkbewegung zijn, net zoals de anderen opgemerkt hebben.

Ik zou er echter niet draai- maar zwenkbeweging van maken (in het Duits zou er dan eerder Drehbewegung moeten staan).
Selected response from:

veerle esschenbrouck (X)
Spain
Grading comment
inderdaad; uit de teneingen blijkt dat er een onderscheid wordt gemaakt tussen de verschillende bewegingen; zwenkbeweging is dan ook aangewezen. Hartelijk dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2zwenkbeweging
veerle esschenbrouck (X)
3 +1draaibeweging
Paula Molewijk


Discussion entries: 2





  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
draaibeweging


Explanation:
Misschien wordt hier Schwenkbewegung bedoeld

Paula Molewijk
Netherlands

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: Lijkt mij ook
6 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
zwenkbeweging


Explanation:
Dit moet volgens mij Schwenkbewegung zijn, net zoals de anderen opgemerkt hebben.

Ik zou er echter niet draai- maar zwenkbeweging van maken (in het Duits zou er dan eerder Drehbewegung moeten staan).

veerle esschenbrouck (X)
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
inderdaad; uit de teneingen blijkt dat er een onderscheid wordt gemaakt tussen de verschillende bewegingen; zwenkbeweging is dan ook aangewezen. Hartelijk dank!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  papez
20 hrs

agree  Leo te Braake | dutCHem
23 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search