Marktabschottungen

Dutch translation: barrières / belemmeringen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Marktabschottungen
Dutch translation:barrières / belemmeringen
Entered by: Ellen-Marian Panissières

12:25 Jun 8, 2005
German to Dutch translations [PRO]
Economics / Keukens
German term or phrase: Marktabschottungen
Ich würde es zum Beispiel sehr begrüßen, wenn die informellen, aber sehr effektiven Marktabschottungen überwunden würden, die es für einen Ausländer nahezu unmöglich machen, bei größeren Neubauvorhaben einen Fuß in die Tür zu bekommen.

Het gaat over de economie binnen de markt van inbouwkeukens. Het woord ligt me op het puntje van mijn tong, maar ik kan er maar niet op komen! Hellep!
Ellen-Marian Panissières
France
barrières / belemmeringen
Explanation:
deze persoon maakt zich vooral druk over het feit, dat informele belemmeringen in het zakelijke verkeer het hem als buitenlander (allochtoon) moeilijk maken in deze branche
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Ik heb er barrières van gemaakt! Dank je wel!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4afscherming van de Markt
Mariette van Heteren
3barrières / belemmeringen
Harry Borsje
2marktsegmentering
Henk Peelen


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
afscherming van de Markt


Explanation:
afscherming van de Markt

Mariette van Heteren
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

10 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
marktsegmentering


Explanation:
Ik vraag me af of dat hier wordt bedoeld, of dat men bedoelt dat het hele bouwmarkt-segment wordt omgeven door een "muur". Dan zou marktprotectie misschien beter passen.

Internetreferentie:
Marktsegmentering
Een duidelijke marktsegmentering en nieuwe producten zorgen voor een beter marktaanbod voor senioren. De vijftig plussers kunnen een actieve, stimulerende rol spelen in de economische ontwikkeling. Net als bij jongeren dienen producten en dienste te worden afgestemd op de wensen van de doelgroep.


    Reference: http://www.limburg.mkb.nl/Nieuws/287.3198
Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 28

35 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
barrières / belemmeringen


Explanation:
deze persoon maakt zich vooral druk over het feit, dat informele belemmeringen in het zakelijke verkeer het hem als buitenlander (allochtoon) moeilijk maken in deze branche

Harry Borsje
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7
Grading comment
Ik heb er barrières van gemaakt! Dank je wel!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search