PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

Bei dieser Wertsteigerung kommt keine Aktie mit.

Dutch translation: Een dergelijke waardestijging laat alle aandelen achter zich. / of: Een waardevermeerdering waar geen aandeel tegenop kan

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Bei dieser Wertsteigerung kommt keine Aktie mit.
Dutch translation:Een dergelijke waardestijging laat alle aandelen achter zich. / of: Een waardevermeerdering waar geen aandeel tegenop kan
Entered by: Joop Fraikin

17:19 Aug 29, 2016
German to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Economics / Aktie
German term or phrase: Bei dieser Wertsteigerung kommt keine Aktie mit.
Ik werk aan een stuk over dure Duitse auto's die blijkbaar meer waard worden naarmate ze ouder worden. Met deze zin sta ik voor een raadsel, hoewel de oplossing misschien wel erg eenvoudig is. Het gaat om het woordje "Aktie" in


Obwohl der Wagen knapp 190.000 Euro kostete, ist er längst ausverkauft.
Zurzeit werden diese Modelle im Netz für 250.000 bis 300.000 Euro angeboten.
Bei dieser Wertsteigerung kommt keine Aktie mit.

Wie helpt?
Joop Fraikin
Een dergelijke waardestijging laat alle aandelen achter zich.
Explanation:
Met Aktie wordt hier aandeel (van een onderneming op de efeectenbeurs) bedoeld
Selected response from:

Henk Sanderson
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Een dergelijke waardestijging laat alle aandelen achter zich.
Henk Sanderson
3Dat is een waardevermeerdering waar geen aandeel tegenop kan.
Gerard de Noord


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Een dergelijke waardestijging laat alle aandelen achter zich.


Explanation:
Met Aktie wordt hier aandeel (van een onderneming op de efeectenbeurs) bedoeld

Henk Sanderson
Netherlands
Does not meet criteria
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Bedankt Henk, ik was even de weg kwijt in de tekst. Ik vond die Aktien een beetje irrelevant in de context.


1 day 14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Dat is een waardevermeerdering waar geen aandeel tegenop kan.


Explanation:
Maar die van Henk is ook mooi.

Gerard de Noord
France
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: Hallo Gerard, bedankt. De punten gaan naar Henk, hij was eerst!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search