Erziehungsarbeit

Dutch translation: educatieve activiteiten

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Erziehungsarbeit
Dutch translation:educatieve activiteiten
Entered by: Adela Van Gils

17:58 Aug 22, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy
German term or phrase: Erziehungsarbeit
Opvoedingswerk. Maar dat is helaas niet zo gebruikelijk in Nederland; in België geloof ik wel. Kan iemand mij een andere vertaling aan de hand doen die past binnen de kinderopvang in Nederland. Bedankt.
Adela Van Gils
Netherlands
educatieve activiteiten
Explanation:
op het randje van opvoeding en onderwijs; misschien over het randje heen?
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2pedagogisch werk
Marian Pyritz
5opvoedkunde
Paula Molewijk
4 +1opvoedkundig werk
papez
4 -1pedagogisch veld
Zilvergras
3opvoeding
shineda
2pedagogiek
Saskia Steur (X)
1educatieve activiteiten
Henk Peelen


  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
pedagogiek


Explanation:
Is maar een suggestie

Saskia Steur (X)
Native speaker of: Dutch

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
pedagogisch werk


Explanation:
ook een mogelijkheid

Zie jaarverslag van de Stichting Rijswijkse Kinderopvang


    Reference: http://www.kinderopvang-plein.nl/Jaarverslag.srk.2003.pdf
Marian Pyritz
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
13 hrs

agree  Ellen-Marian Panissières
183 days

50 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
opvoeding


Explanation:
hangt wel af van de context; vaak wordt het gebruikt voor wat de ouders thuis doen

shineda
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
pedagogisch veld


Explanation:
... op pedagogisch gebied/terrein, ... in het pedagogisch veld
Google levert hier veel treffers op

Zilvergras
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jan Willem van Dormolen: Het 'veld' is het geheel aan ideeën en werkzaamheden in een bepaalde beroepsgroep, het gaat hier echter om de feitelijke werkzaamheden.
13 hrs

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
opvoedkundig werk


Explanation:
Opvoedkundig werkveld. Opvoedkundige functie.
Pedagogisch is welliswaar correct maar nu eenmaal niet de term die hier gebruikt wordt. Het woord Pedagogisch staat net zo goed in het duitse vocabulaire als in het nederlandse, de keuze lag bij de schrijver van het betreffende stuk.
groet CP

papez
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  josephineyperma: Indeed, opvoedkundig werk vind ik ook het beste
6 days

15 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
educatieve activiteiten


Explanation:
op het randje van opvoeding en onderwijs; misschien over het randje heen?

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 74
Grading comment
Bedankt

23 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
opvoedkunde


Explanation:
alles wat met opvoeden te maken heeft

Paula Molewijk
Netherlands
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search