Betreuungszeit

Dutch translation: als het kind weer wordt opgehaald

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Betreuungszeit
Dutch translation: als het kind weer wordt opgehaald
Entered by: Adela Van Gils

21:12 Aug 26, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy
German term or phrase: Betreuungszeit
Am Ende der Betreuungszeit.
De tijd die het kind op de dagopvang aanwezig is. Verzorgingstijd, maar dat zeggen wij niet.
Adela Van Gils
Netherlands
aan het einde van de dag/als het kind weer wordt opgehaald
Explanation:
verzorgingstijd zou best een mooi woord zijn, maar als je doordenkt bij dagopvang is het 'Ende der Betreuungszeit' toch gewoon het einde van de dag?
Selected response from:

Jan Pott (X)
Netherlands
Grading comment
als het kind weer wordt opgehaald.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2aan het eind van de opvang
Paula Molewijk
2 +1aan het einde van de dag/als het kind weer wordt opgehaald
Jan Pott (X)


Discussion entries: 2





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
aan het eind van de opvang


Explanation:
je spreekt van het begin en het einde van de opvang. Net als aan het begin en het einde van de (school)dag.

Paula Molewijk
Netherlands
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: Lijkt mij ook. Einde van opvang = laten vallen, loslaten
1 hr

agree  papez
17 hrs

13 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
aan het einde van de dag/als het kind weer wordt opgehaald


Explanation:
verzorgingstijd zou best een mooi woord zijn, maar als je doordenkt bij dagopvang is het 'Ende der Betreuungszeit' toch gewoon het einde van de dag?

Jan Pott (X)
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
als het kind weer wordt opgehaald.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Bij het ophalen. Het hoeft niet zo letterlijk, volgens mij.
9 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search