Bindungspersonen

Dutch translation: Vertrouwenspersonen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Bindungspersonen
Dutch translation:Vertrouwenspersonen
Entered by: Adela Van Gils

13:04 Sep 2, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy
German term or phrase: Bindungspersonen
die wichtigsten Bindungspersonen für ihr Kind.
Adela Van Gils
Netherlands
Vertrouwenspersonen
Explanation:
Vreemd genoeg kennen de dikke vandalen dit woord niet. Het wordt meestal in een meer officiële betekenis gebruikt, maar het kan hier ook wel.

Internetreferentie:
De vertrouwenspersoon voor studenten is op afspraak bereikbaar op kamer A1-06, universiteitscomplex Woudestein, tel. (010) 408 1133. De vertrouwenspersoon kan ook via e-mail bereikt worden:


Bindingspersoon kan ook.

Internetreferentie:
Als bindingspersoon tussen de deelneemsters en KAV situeer je de cursus binnen het totale KAV-aanbod.
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Bedankt. Had ik ook, maar dacht dat er nog een andere/betere vertaling te vinden zou zijn.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2hechtingsfiguren
Marian Pyritz
4personen waarmee uw kind een binding heeft
Jan Willem van Dormolen
3Vertrouwenspersonen
Henk Peelen


Discussion entries: 7





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
personen waarmee uw kind een binding heeft


Explanation:
Zonder context kan ik alleen hieraan denken. Het gaat dan om ouders, oppassen, leerkrachten e.d.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
hechtingsfiguren


Explanation:
zie website

...Die kinderen hebben een dieper gevoel van verbondenheid gekend, hebben dus een bestaanskern gehad, maar konden hun binding niet verder realiseren omdat de hechtingsfiguur al vroeg uit hun leven verdween...

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 34 mins (2004-09-02 16:38:25 GMT)
--------------------------------------------------

Van Nederlandse websites:
...Voor een veilige hechting is nodig dat belangrijke hechtingsfiguren (meestal de ouders) gevoelig zijn voor de fundamentele behoeften (geborgenheid, veiligheid)...
...indien symptomen als zenuwachtigheid, ongerustheid en rusteloosheid, of bij kinderen, angst voor separatie van de belangrijkste hechtingsfiguren de belangrijkste uitingen zijn...
...In de periode van het 2e en 3e levensjaar ontstaat het vermogen om het beeld van de hechtingsfiguren voor een aantal uren vast te houden zonder dat ze er zijn...
...Deze kinderen vertonen chaotisch gedrag waarbij ze de ene strategie afwisselen met de andere. Er lijkt een verband te bestaan tussen dit type gehechtheid en angstaanjagend of bizar, onvoorspelbaar gedrag van hechtingsfiguren....



    Reference: http://www.clb-net.be/clb01/inhouden/inhouden11/art11_2_18.h...
Marian Pyritz
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shineda: 'hechting' is de nederlandse term, zie google: http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&q=hechting&btnG=G... 'Hechtingsfiguren' misschien in het Vlaams, maar in Nederlands ken ik dat niet
3 hrs

agree  Stephanie Wloch: Genoeg Nederlandse links, zelfs TELEAC. Dat is dik Nederlands. Ik neem aan dat de doelgroep vakmensen zijn?
5 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Vertrouwenspersonen


Explanation:
Vreemd genoeg kennen de dikke vandalen dit woord niet. Het wordt meestal in een meer officiële betekenis gebruikt, maar het kan hier ook wel.

Internetreferentie:
De vertrouwenspersoon voor studenten is op afspraak bereikbaar op kamer A1-06, universiteitscomplex Woudestein, tel. (010) 408 1133. De vertrouwenspersoon kan ook via e-mail bereikt worden:


Bindingspersoon kan ook.

Internetreferentie:
Als bindingspersoon tussen de deelneemsters en KAV situeer je de cursus binnen het totale KAV-aanbod.


    Reference: http://www.eur.nl/studenten/ondersteuning/begeleiders/vertro...
    Reference: http://www.kav.be/nl/13vacatures.htm
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 74
Grading comment
Bedankt. Had ik ook, maar dacht dat er nog een andere/betere vertaling te vinden zou zijn.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search