die Spanne

Dutch translation: de spanwijdte

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:die Spanne
Dutch translation:de spanwijdte
Entered by: Adela Van Gils

13:06 Sep 2, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy
German term or phrase: die Spanne
die Spanne des gesellschaftlich akzeptierten Umgangs. De marge niet. Iets anders. Bedankt.
Adela Van Gils
Netherlands
de spanwijdte, bandbreedte, speelruimte, ruimte, bewegingsruimte
Explanation:
Eigenlijk vind ik 'omvang' wel goed klinken, maar ik vrees dat Adje een beetje kippig wordt van de begin- en slotrijm die het heeft met omgang, en een echt scharreleitje heb ik niet vandaag.
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
De spanwijdte past het best binnen mijn tekst, scharreleitjes of niet. Bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1de grenzen
Paul Peeraerts
3reikwijdte/domein
Guus van Osch (X)
3de spanwijdte, bandbreedte, speelruimte, ruimte, bewegingsruimte
Henk Peelen
3bereik? omvang?
Jan Willem van Dormolen


Discussion entries: 6





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bereik? omvang?


Explanation:
is er iets voor je bij?

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
de grenzen


Explanation:
de grenzen van de omgangsvormen?

Paul Peeraerts
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: ik denk dat hier de grenzen belangrijker zijn dat de ruimte, omvang etc daartussen: er is altijds het gevaar van overschrijding.
5 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
de spanwijdte, bandbreedte, speelruimte, ruimte, bewegingsruimte


Explanation:
Eigenlijk vind ik 'omvang' wel goed klinken, maar ik vrees dat Adje een beetje kippig wordt van de begin- en slotrijm die het heeft met omgang, en een echt scharreleitje heb ik niet vandaag.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 74
Grading comment
De spanwijdte past het best binnen mijn tekst, scharreleitjes of niet. Bedankt.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
reikwijdte/domein


Explanation:
nog wat opties

Guus van Osch (X)
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search