birgt es viele Chancen

Dutch translation: bevat veel kansen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:birgt es viele Chancen
Dutch translation:bevat veel kansen
Entered by: Adela Van Gils

13:25 Sep 11, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy
German term or phrase: birgt es viele Chancen
Das Rezept birgt viele Chancen und eigene Handlungsmöglichkeiten für Erzieherinnen.

Ik kom er niet helemaal uit. Weet wat alles betekent, maar kom niet op een mooie vertaling.
Adela Van Gils
Netherlands
houdt veel kansen in
Explanation:
een mogelijkheid
Selected response from:

Marian Pyritz
Germany
Grading comment
bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2biedt veel gelegenheid
Leo te Braake | dutCHem
3 +2opent diverse opties .... voor
Saskia Steur (X)
4biedt vele kansen
Jan Willem van Dormolen
3houdt veel kansen in
Marian Pyritz


Discussion entries: 2





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
houdt veel kansen in


Explanation:
een mogelijkheid

Marian Pyritz
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 36
Grading comment
bedankt.

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
biedt vele kansen


Explanation:
...is de rechtstreekse vertaling. Maar of die in je context past?

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
opent diverse opties .... voor


Explanation:
is dit misschien iets?

Saskia Steur (X)
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  winterjasmij (X): ik zou wel 'diverse' hier vervangen door 'een groot aantal'
1 hr
  -> Dankjewel, Sietske. 'een groot aantal' is inderdaad beter.

agree  Henk Peelen: met Sietske
3 hrs
  -> Dankjewel, Henk.

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
biedt veel gelegenheid


Explanation:
Het recept biedt opvoedsters veel gelegenheid een eigen aanpak te kiezen.

Lekker stuk heb je..
Ik vermoed dat recept ook anders vertaald moet worden, maar daarvoor geef je te weinig context.

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  winterjasmij (X)
41 mins

agree  Henk Peelen
3 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search