aufgelockerte Sitzformen

Dutch translation: luchtige zitopstelling

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:aufgelockerte Sitzformen
Dutch translation:luchtige zitopstelling
Entered by: Adela Van Gils

10:25 Sep 13, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Education / Pedagogy
German term or phrase: aufgelockerte Sitzformen
Wie helpt mij aan een leuke/mooie vertaling.
Zelf kom ik op losjes opgestelde stoelen. Maar ik zoek iets beters voor die zitvormen in combinatie met dat losjes opgesteld. In de zin erna hebben ze het over passende Stühle en dat staat los van de zitvorm; is een opsomming.
Bedankt.
Adela Van Gils
Netherlands
aufgelockert?
Explanation:
Hangt ervan af of de opstelling van de Sitzformen aufgelockert is, of is de vorm van het zitmeubel aufgelockert??
In geval van de opstelling ben ik het eens met collega Peelen en zou je ook speels of nonchalant kunnen gebruiken.
Is de vorm aufgelockert: heb je dan misschien iets aan comfortabele of ontspannende. Groet CP
Selected response from:

papez
Netherlands
Grading comment
En weer bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3luchtige zitopstellingen; losse zitopstellingen
Henk Peelen
1aufgelockert?
papez


Discussion entries: 4





  

Answers


57 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
luchtige zitopstellingen; losse zitopstellingen


Explanation:
zoiets, zou ik zeggen.

Jij zit volgens mij in een kring te denken. Dat is wel goed, maar je moet je ook nog op de kop laten zitten. Ik bedoel, ze bedoelen niet de pasvorm van de stoel, maar de vorm van de zitkring (of wat voor vorm dan ook).

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 74

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
aufgelockert?


Explanation:
Hangt ervan af of de opstelling van de Sitzformen aufgelockert is, of is de vorm van het zitmeubel aufgelockert??
In geval van de opstelling ben ik het eens met collega Peelen en zou je ook speels of nonchalant kunnen gebruiken.
Is de vorm aufgelockert: heb je dan misschien iets aan comfortabele of ontspannende. Groet CP

papez
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
En weer bedankt.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search