Betreuungszeit

Dutch translation: zorgtijd

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Betreuungszeit
Dutch translation:zorgtijd
Entered by: Adela Van Gils

11:52 Sep 14, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Education / Pedagogy
German term or phrase: Betreuungszeit
am Ende der Betreuungszeit.

Het gaat over kleine kinderen die aan het einde van de opvang opgehaald worden. Ze zijn er geen hele dag en "het einde van de dag" kan dus niet. Aan het einde van ... enz. Bedankt.
Adela Van Gils
Netherlands
zorgtijd
Explanation:
... De verzorgende ouder zal immers een keuze moeten maken in welke mate zorgtijd wordt
uitbesteed (bijvoorbeeld in de vorm van kinderopvang) en betaalde arbeid
Selected response from:

rodi
Belgium
Grading comment
Bedankt. Dit is niet het antwoord waar ik naar zocht, maar is wel vernieuwend en de verwijzingen niet slecht.
Zoals ik al aangaf, had ik de vraag al eerder gesteld. Stom hè.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4opvang
papez
3dagdeel
Linda Ferwerda
3oppasperiode
Guus van Osch (X)
2zorgtijd
rodi


Discussion entries: 3





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
zorgtijd


Explanation:
... De verzorgende ouder zal immers een keuze moeten maken in welke mate zorgtijd wordt
uitbesteed (bijvoorbeeld in de vorm van kinderopvang) en betaalde arbeid


    www.alimentatie.nl/wet®el/ rapport_HKC/hoofdstuk2.shtml
    www.bijstandsvrouwen.nl/kranten/zorg_ centraal%20op%20Internationale%20Vrouwendag.htm
rodi
Belgium
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt. Dit is niet het antwoord waar ik naar zocht, maar is wel vernieuwend en de verwijzingen niet slecht.
Zoals ik al aangaf, had ik de vraag al eerder gesteld. Stom hè.

16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
oppasperiode


Explanation:
of 'oppastijd'

Guus van Osch (X)
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
opvang


Explanation:
Aan het einde vand de opvang....is een algemeen toegepste term.
Leeterlijk staat er zorgtermijn, maar het betreft geen verplegingsperiode in een instelling begrijp ik.
Heb je het over een creche dan zie je bij de info vaak staan;"opvangstijden van/tot zo-en-zo laat, dus dat kan best.
groet CP

papez
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dagdeel


Explanation:
Enigszins vrij, maar over het algemeen gaat de opvang per dagdeel.

Linda Ferwerda
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search