gesellschaftliche Form der Erziehung

Dutch translation: opvoedingsmethode .... in de samenleving

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:gesellschaftliche Form der Erziehung
Dutch translation:opvoedingsmethode .... in de samenleving
Entered by: Adela Van Gils

10:25 Sep 19, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Education / Pedagogy
German term or phrase: gesellschaftliche Form der Erziehung
als gesellschaftliche Form der Erziehung längst nicht überall selbstverständlich.

maatschappelijke opvoedingsvorm. Maar opvoedingsvorm is geen goed Nederlands/eerder Vlaams als ik naar de Google verwijzingen kijk. Kan iemand me uit de brand helpen? Bedankt.
Adela Van Gils
Netherlands
opvoedingsmethode .... in de samenleving
Explanation:
is als opvoedingsmethode lang niet overal in de samenleving geaccepteerd
Selected response from:

Zilvergras
Grading comment
Bedankt. Sommige spelers van dit Kudoz spel spelen fals.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2maatschappelijke methode van opvoeden/ mij. opvoedingsmethodiek
Guus van Osch (X)
3opvoedingsmethode .... in de samenleving
Zilvergras
3maatschappelijke opvoedmethode
Henk Peelen
3maatschappelijk(onderlegde) wijze van opvoeding
papez


Discussion entries: 3





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
...als gesellschaftliche Form der Erziehung
maatschappelijk(onderlegde) wijze van opvoeding


Explanation:
....als maatschappelijk(e)(gebonden??) wijze van opvoeding (bij lange na)(zeker)niet overal vanzelfsprekend

papez
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
maatschappelijke methode van opvoeden/ mij. opvoedingsmethodiek


Explanation:
conext ontbreekt dus niet zeker of eea passend is

Guus van Osch (X)
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  papez: had ik in eerste oinstantie ook al aan gedacht maar die formulering wordt niet gebruikt, bovendien zag ik dat het woordje "als" uitsluit om je puur tot de vertaling van de kopterm te beperken. Misschien zie ik het wel verkeerd.
2 hrs

agree  Henk Peelen: maatschappelijke opvoedmethode
12 hrs

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
maatschappelijke opvoedmethode


Explanation:


Internetreferentie:
Dit bracht haar in contact met zwakzinnige kinderen voor wie ze een eigen opvoedmethode ontwikkelde.


    Reference: http://www.detwaalfde.nl/maria_montessori.htm
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 74

4 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
opvoedingsmethode .... in de samenleving


Explanation:
is als opvoedingsmethode lang niet overal in de samenleving geaccepteerd

Zilvergras
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
Bedankt. Sommige spelers van dit Kudoz spel spelen fals.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search