individuell-zufällige Meinungen

Dutch translation: willekeurige persoonlijke meningen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:individuell-zufällige Meinungen
Dutch translation:willekeurige persoonlijke meningen
Entered by: Adela Van Gils

20:46 Sep 19, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Education / Pedagogy
German term or phrase: individuell-zufällige Meinungen
Ihre Ansprüche sind nicht nur las individuell-zufällige Meinungen zu interpretieren. Bedankt.
Adela Van Gils
Netherlands
persoonlijke invallen
Explanation:
lijkt me nog het beste, net ietsje positiever dan persoonlijke toevallen (want ik vermoed dat "individuell-zufällige Meinungen" redelijk negatief is bedoeld).

Internetreferentie:
Maar we besturen de Sociëteit niet volgens onze persoonlijke invallen en onze eigen inspiratie, zelfs niet de beste.
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Het wordt willekeurige persoonlijke meningen. Die variatie zocht ik. Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1zo maar een toevallige persoonlijke mening
Jan Willem van Dormolen
3 +2meningen van zo maar iemand
Leo te Braake | dutCHem
3eigen en toevallige opvattingen
Marian Pyritz
3persoonlijke invallen
Henk Peelen


Discussion entries: 1





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
individuell-zufällige Meinungen
eigen en toevallige opvattingen


Explanation:
of op toeval berustende opvattingen

Marian Pyritz
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 36

46 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
individuell-zufällige Meinungen
meningen van zo maar iemand


Explanation:
Ik wilde eerst letterlijk vertalen, maar dan blijkt het een tamelijk nietszeggende kreet. Daarom laat ik het toevallige/willekeurige niet op de mening slaan, maar op de persoon erachter.
Nu alleen hopen dat deze betekenis in de wijdere context past...

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
4 hrs

agree  Paul Peeraerts
7 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
persoonlijke invallen


Explanation:
lijkt me nog het beste, net ietsje positiever dan persoonlijke toevallen (want ik vermoed dat "individuell-zufällige Meinungen" redelijk negatief is bedoeld).

Internetreferentie:
Maar we besturen de Sociëteit niet volgens onze persoonlijke invallen en onze eigen inspiratie, zelfs niet de beste.


    Reference: http://users.online.be/~sj.eur.news/doc/Loyola2000n.htm
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 74
Grading comment
Het wordt willekeurige persoonlijke meningen. Die variatie zocht ik. Bedankt

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
individuell-zufällige Meinungen
zo maar een toevallige persoonlijke mening


Explanation:
Nog een variatie op het thema. Maar volgens mij wel een die zowel technisch correct is als 'bekt'.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: losse persoonlijke meningen? willekeurige personlijke meningen? arbitraire persoonlijke meningen?
24 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search