bereit zeigen für ein Engagement

Dutch translation: als ze laten zien, dat ze (werkelijk)(erbij) betrokken willen zijn,

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:bereit zeigen für ein Engagement
Dutch translation:als ze laten zien, dat ze (werkelijk)(erbij) betrokken willen zijn,
Entered by: Adela Van Gils

20:37 Sep 21, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Education / Pedagogy
German term or phrase: bereit zeigen für ein Engagement
Zeigen sie (ouders) sich bereit für ein Engagement, ist enz.

Bedankt. Als het kan dit hele zinsdeel.

Als ze ......
Adela Van Gils
Netherlands
als ze laten zien, dat ze (werkelijk)(erbij) betrokken willen zijn,
Explanation:
ook een mogelijkheid

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs 43 mins (2004-09-22 12:20:53 GMT)
--------------------------------------------------

\'werkelijk\' had ik inderdaad tussen haakjes, omdat ik niet wist hoe verplichtend het kon worden en als je \'erbij\' ook te veel vind, zou je bijv.:
\'Als ze betrokkenheid tonen\' van kunnen maken
Selected response from:

shineda
Netherlands
Grading comment
Bedankt. Zoiets wordt het.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2als ze laten zien, dat ze (werkelijk)(erbij) betrokken willen zijn,
shineda
3Verklaart men zich
papez
3Wanneer ze zich bereid tonen een verplichting aan te gaan, is
Henk Peelen
3als ze bereid zijn tot het aangaan van een verbinding/verplichting
Guus van Osch (X)


Discussion entries: 4





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bereit zeigen für ein Engagement
als ze bereid zijn tot het aangaan van een verbinding/verplichting


Explanation:
beetje context zou helpen...

Guus van Osch (X)
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Wanneer ze zich bereid tonen een verplichting aan te gaan, is


Explanation:
Volgens mij ben je in de rui, je bent zo zuinig met informatie.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 74

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bereit zeigen für ein Engagement
Verklaart men zich


Explanation:
Verklaart men zich bereid toch een engagement, afspraak ,overeenkomst, overeenstemming, dan is............
Wanneer men zich bereid verklaart tot een overeenkomst afspraak
Wanneer zij zich bereidt verkleren tot een........
Tja, succes maar weer....groet CP

papez
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

37 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
bereit zeigen für ein Engagement
als ze laten zien, dat ze (werkelijk)(erbij) betrokken willen zijn,


Explanation:
ook een mogelijkheid

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs 43 mins (2004-09-22 12:20:53 GMT)
--------------------------------------------------

\'werkelijk\' had ik inderdaad tussen haakjes, omdat ik niet wist hoe verplichtend het kon worden en als je \'erbij\' ook te veel vind, zou je bijv.:
\'Als ze betrokkenheid tonen\' van kunnen maken

shineda
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bedankt. Zoiets wordt het.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: Dan zou ik zeggen "wanneer ze laten zien dat ze er werkelijk bij betrokken willen zijn"
12 mins
  -> ja, ook een mogelijheid, dank je

agree  Jan Willem van Dormolen
10 hrs
  -> dank je




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search