besonderem Bedarf

Dutch translation: speciale behoeften

21:03 Sep 26, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Education / Pedagogy
German term or phrase: besonderem Bedarf
mit einem speziellen Förderauftrag für Kinder mit besonderem Bedarf.

Weet iemand om wat voor kinderen het hier gaat?

Bedankt.
Adela Van Gils
Netherlands
Dutch translation:speciale behoeften
Explanation:
dacht ik...
Selected response from:

Leo te Braake | dutCHem
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4speciale behoeften
Leo te Braake | dutCHem
4 +2zie verklaring
Marian Pyritz
5kinderen die extra aandacht nodig hebben
Paula Molewijk
3kinderen die een bijzondere vorm van ondersteuning nodig hebben
Zilvergras


Discussion entries: 4





  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
speciale behoeften


Explanation:
dacht ik...

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Chantal Henno
14 mins

agree  Saskia Steur (X)
11 hrs

agree  Jan Willem van Dormolen
11 hrs

agree  Katleen Burm (X)
13 hrs

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
zie verklaring


Explanation:
Het gaat hier om kinderen met leermoeilijkheden, kinderen met bijzondere behoeften.

...Im angelsächsischen Sprachraum kennt man den schönen Begriff "children with special needs" - Kinder mit besonderen Bedürfnissen - Kinder mit besonderem Bedarf. Vielleicht einigen wir uns vorläufig auf die Bezeichnung "Schülerinnen und Schüler mit Lernproblemen"...

...Daarnaast kan de training van beroepskrachten en speelhulpen in thuisprogramma’s helpen om kinderen met bijzondere behoeften effectiever te onderwijzen en te ondersteunen...


Marian Pyritz
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: klinkt heel logisch...
48 mins

agree  Katleen Burm (X)
13 hrs

36 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kinderen die een bijzondere vorm van ondersteuning nodig hebben


Explanation:
In Duitsland wil men af van het indelen van kinderen naar hun handicap. Niet de handicap/Behinderung wordt vastgesteld, maar de ondersteuningsmogelijkheid/Förderbedarf. Men zegt liever niet meer, 'er ist sprachbehindert' maar: 'er muss im sprachlichen Bereich gefördert werden'. Mij is niet bekend of dit in Nederland een 'hot item' is. Dus moet je kiezen, voor 1. kinderen met een handicap of 2. kinderen die een bijzondere vorm van ondersteuning nodig hebben

Zilvergras
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

1 day 10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
kinderen die extra aandacht nodig hebben


Explanation:
het gaat om een speciale opdracht die kinderen op bepaalde vaardigheden of kennis zal trainen

Paula Molewijk
Netherlands
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search